Η Ενωτική Αγωνιστική Εκ-Κίνηση στο Δημόσιο δεν εκπλήσσεται από τις προτάσεις που κοινοποίησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τον προσανατολισμό της Δημόσιας Εκπαίδευσης και για το πώς αντιλαμβάνονται το παιδαγωγικό έργο των Εκπαιδευτικών. Το περιεχόμενο των προτάσεων συμβαδίζουν απόλυτα με το πρόσφατο «ευαγγέλιο» του νεοφιλελευθερισμού, που κατέθεσε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων για το Δημόσιο Σχολείο και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των προτάσεων:

  • «Απελευθέρωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης από τα δεσμά του κρατισμού ενώ παράλληλα θα ζητηθεί από τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά, παρέχοντας συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα».

Σε μια παρατεταμένη περίοδο οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, αντί να υπάρχουν πολιτικές στήριξης και αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία, οι προτάσεις αυτές απαξιώνουν πλήρως το εκπαιδευτικό έργο που παρέχεται στα Δημόσια Σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται δίπλα σε κάθε μαθητή και μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία και την αμφίδρομη συνεργασία εκπαιδευτικού-μαθητή ανακαλύπτονται οι γνώσεις και αναπτύσσονται οι δεξιότητες.

Το Δημόσιο σχολείο οφείλει να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές, να παρέχει ίδιες ευκαιρίες μόρφωσης σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων που πλήττονται περισσότερο. Η ανεξέλεγκτη ιδιωτική εκπαίδευση θα στραγγαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και θα μετατρέψει τα σχολεία σε σχολές παραγωγής πειθήνιων, άβουλων και εξαρτημένων ατόμων με μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς.

  • «Επαναφορά των πρότυπων-πειραματικών σχολείων ως νησίδες Αριστείας» και «Δημιουργία πρότυπων επαγγελματικών λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα».

Είναι γνωστή η αντίληψη και η θέση του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. για την μετατροπή του Δημόσιων Σχολείων σε επιχειρηματικούς ομίλους. Παράλληλα, διαφαίνεται η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων σε «πρότυπα», «άριστα», «φτωχά» κ.ά. Αυτό στοχεύει στη δημιουργία σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων και ελιτίστικων σχολικών μονάδων (η περίφημη «ελευθερία» επιλογής σχολείου με κάρτα).

  • «Συνεχής αξιολόγηση»Η ποσοτική-τιμωρητική αξιολόγηση με υποχρεωτικές ποσοστώσεις(θυμίζουμε το 15% των δημοσίων υπαλλήλων που προβλεπόταν για απόλυση ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων του νόμου Μητσοτάκη) αποτελεί μια ιδεολογική εμμονή που μοναδικό στόχο έχει τη συρρίκνωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
  • Επιθυμούν απροκάλυπτα τηνεπιβολή τελών εγγραφής και διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια και διδάκτρων στα δημόσια σχολεία για όσους γονείς θέλουν την παραμονή των παιδιών τους στα σχολεία πέραν του ωραρίου.

Μέσα από την ανάγνωση των προτάσεων εύκολα διακρίνεται η απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου και ταυτόχρονα η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που παράγεται σε όλο το φάσμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης από τους Εκπαιδευτικούς.

Ως Ενωτική Αγωνιστική Εκ-Κίνηση στο Δημόσιο πέρα από το γεγονός πως απορρίπτουμε, ως επικίνδυνες, τις νεοφιλελεύθερες προτάσεις της Ν.Δ. για ένα ελιτίστικο και ιδιωτικοποιημένο σχολείο, διερωτόμαστε ευλόγως αν η συνδικαλιστική παράταξη της ΔΑΚΕ ασπάζεται και ενστερνίζεται το περιεχόμενο των θέσεων αυτών.

Ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για το «έτερον ήμισυ», την παράταξη της ΔΗ.ΣΥ., καθώς μαζί με τη ΔΑΚΕ συνεργάζονται και συνδιοικούν πολλά χρόνια το διοικητικό συμβούλιο της ΔΟΕ και ταυτόχρονα υπερασπίζονται από κοινού τις αντιδραστικές και αντι-εκπαιδευτικές «μεταρρυθμίσεις»  του πρόσφατου παρελθόντος.