Η ΟΙΕΛΕ παρουσιάζει (πατήστε εδώ) σύγκριση των «βάσεων» εισαγωγής σε επιλεγμένες και αντιπροσωπευτικές Σχολές/Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των 5 τελευταίων ετών (2013-2017).

Μία πρώτη ανάγνωση των αριθμών επιβεβαιώνει την αναμενόμενη πτώση στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικών Σπουδών), την μεγάλη πτώση στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και τις μικρές διαφοροποιήσεις στα 1ο και 3ο Επιστημονικά Πεδία (Ανθρωπιστικών Σπουδών και Επιστημών Υγείας αντίστοιχα).
Επισημαίνουμε την μεγάλη αύξηση στις βάσεις των Τμημάτων Χημείας (περίπου 1000 μόρια), γεγονός που οφείλεται στην ένταξη του Τμήματος αυτού, εκτός από το 2ο, και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο. Καταδεικνύεται έτσι πόσο «τεχνητή» είναι η διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος των βάσεων εισαγωγής.

Η ΟΙΕΛΕ επαναλαμβάνει την πάγια θέση της για επανεξέταση του αναχρονιστικού και απάνθρωπου θεσμού των Πανελλαδικών Εξετάσεων, για ουσιαστική αναβάθμιση του Γενικού Λυκείου και αναβάθμιση της Τεχνικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Οι θέσεις της Ομοσπονδίας (για την αναβάθμιση του μορφωτικού και του κοινωνικού ρόλου του Λυκείου) είναι γνωστές από το 2012 (εδώ το σχετικό κείμενο).

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι προς την κατεύθυνση της απαραίτητης ισοτίμησης της τεχνικής/επαγγελματικής με τη γενική εκπαίδευση και κατ’ εφαρμογήν των Ν. 4386/16 και 4452/17 εφαρμόζεται η διεύρυνση της πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ σχολές και τμήματα των ΤΕΙ, αλλά και για πρώτη φορά σε σχολές και τμήματα των ΑΕΙ.

Επίσης, για πρώτη φορά προβλέφθηκε κοινή ομάδα σχολών σε ΤΕΙ, ΑΕΙ και Στρατιωτικές σχολές στις οποίες έχουν πρόσβαση όλοι οι απόφοιτοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Ευχόμαστε σε όλους τους επιτυχόντες Καλές Σπουδές. Στα παιδιά που δεν τα κατάφεραν υπενθυμίζουμε ότι η ζωή δεν σταματά εδώ!