Η ΕΡΑ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ) εύχονται καλή σχολική χρονιά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, σε όλη εκπαιδευτική κοινότητα, δύναμη και αγωνιστικότητα στις διεκδικήσεις μας για ένα καλύτερο σχολείο , για μια καλύτερη ζωή.

Οι  Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς (ΕΡΑ) διεκδικούμε έγκαιρα και πριν τις 11 του Σεπτέμβρη το Υπουργείο να κάνει όλες τις απαραίτητες προσλήψεις και τοποθετήσεις  εκπαιδευτικών ώστε τα σχολεία με όλους τους εκπαιδευτικούς και όλα τα βιβλία να περιμένουν τους μαθητές  και όχι οι μαθητές τους εκπαιδευτικούς όπως είχαν «συνηθίσει» την εκπαιδευτική κοινότητα προηγούμενες κυβερνήσεις.

Η νέα σχολική χρονιά σε σχέση με προηγούμενες  μας βρίσκει να έχουμε κατακτήσει κάποια από χρόνια  αιτήματα του κλάδου, όπως η ώρα της σίτισης να λογίζεται διδακτική, η πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα 834 Ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία, καθώς και η πρόβλεψη να έχουν και τα 4.400 Δημοτικά σχολεία ολοήμερο πρόγραμμα. Επίσης, το ότι στο νέο ΠΔ 79/2017  δεν γίνεται αναφορά στο +10% πάνω από τον μέγιστο αριθμό των μαθητών στα τμήματα είναι θετικό, αφού ουσιαστικά έτσι καταργείται η δυνατότητα αύξησης των μαθητών στα τμήματα πέραν των 25 που έδινε Υπουργική Απόφαση του Αρβανιτόπουλου.  Αλλαγή θετική και αναγκαία είναι η δυνατότητα αναμόρφωσης του Εβδομαδιαίου Ωρολόγιου Προγράμματος Διδασκαλίας με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στη βάση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών έως ότου τοποθετηθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα. Θετική θεωρούμε τη ρύθμιση για την σημαία και να μη θεωρείται αυτή  αριστείο και βραβείο μόνο για τους άριστους στην αριθμητική βαθμολογία, αλλά σύμβολο για όλα τα παιδιά που συμμετέχουν στα της ελληνικής παιδείας.

Επίσης θετικό γεγονός είναι ότι το νέο προεδρικό διάταγμα περιλαμβάνει διατάξεις κατά τρόπο ενιαίο και για το Δημοτικό και για το Νηπιαγωγείο, όπως και το γεγονός ότι προβλέπει εκπαιδευτικές διαδικασίες σύνδεσης της φοίτησης στο νηπιαγωγείο με αυτή του Δημοτικού, ώστε οι μαθητές να έχουν ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.

Όμως, το ότι οι θέσεις δεν θα καλυφθούν από μόνιμους διορισμούς, αλλά για άλλη μια φορά από συμβασιούχους εκπαιδευτικούς αποτελεί γεγονός άκρως αρνητικό και το επισημαίνουμε εξ αρχής. Το πρώτο μεταξύ άλλων αιτημάτων δυστυχώς δεν έχει γίνει δεκτό από την κυβέρνηση φανερώνοντας ότι η συνεχιζόμενη επιτροπεία χτυπάει δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις ανάγκες της εκπαίδευσης για μόνιμη και σταθερή εργασία.

Ενώ το νέο ΠΔ 79/2017περιλαμβάνει μια σειρά ρυθμίσεις που ήταν αναγκαίες και είναι στη σωστή κατεύθυνση, υπάρχουν θέματα που  παραλείπονται και άλλα που χρήζουν αλλαγών.

Χρόνια αιτήματα του κλάδου, όπως η μείωση των μαθητών στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία ανά τμήμα, η μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, ο σταθερός υπεύθυνος δάσκαλος στο ολοήμερο σχολείο (εκεί που υπάρχουν 2 και πάνω τμήματα ολοημέρου) δεν συμπεριλαμβάνονται στο νέο Προεδρικό Διάταγμα. Επίσης, ενώ υπάρχει κατεύθυνση για αύξηση των παιδαγωγικών συνεδριάσεων, το ΠΔ δεν εντάσσει αυτές μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα ως έργο αναπόσπαστο από την διδακτική πράξη. Η ΕΡΑ διεκδικεί θεσμοθέτηση ειδικής και στοχευμένης συνεδρίασης για παιδαγωγικά θέματα που θα λογίζεται ως ώρα διδακτική.

Η ΕΡΑ θα πρωτοστατήσει ώστε η αποτύπωση των εκπαιδευτικών κενών να μη στηριχθεί στη λογιστική του 1:25  ανά τμήμα, αλλά στη βάση των παιδαγωγικών αναγκών και της πραγματικότητας ώστε να μην έχουμε μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.

Διεκδικούμε έναν συνολικό ανασχεδιασμό στόχων – προθέσεων και ρόλων για ένα ριζοσπαστικό δημοκρατικό σχολείο της παιδαγωγικής ελευθερίας, της αντιφασιστικής και αντιπολεμικής εκπαίδευσης, ένα δημοκρατικό σχολείο που δεν θα υποκαθιστά την εκκλησία ούτε θα μπαίνει σε βήμα με την κεφαλή δεξιά, ένα σχολείο που θα χωράει όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς.

Ταυτόχρονα είναι αναγκαίος ο αγώνας της εκπαιδευτικής κοινότητας για απαλλαγή από την επιτροπεία, τις μνημονιακές «οδηγίες» και τους περιορισμούς που βάζουν όρια και στις επιλογές για την εκπαίδευση.

Η ΕΡΑ διεκδικεί άμεσα και καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να δώσουμε έναν συλλογικό αγώνα ώστε κρίσιμα αιτήματα του κλάδου να εισακουσθούν και να υλοποιηθούν επιτέλους από την πολιτεία.

Διεκδικούμε:

  • Δεκατετράχρονη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά 4-6 χρονών. Κανένα παιδί 4-6 ετών έξω από το δημόσιο σχολείο.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ. Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης. Σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή για όλα τα σχολεία και εξοπλισμό τους με τα απαιτούμενα μέσα.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση.
  • Ίσα δικαιώματα των αναπληρωτών – συμβασιούχων με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Μείωση του αριθμού των μαθητών από φέτος ανά τάξη με στόχο 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 Νηπιαγωγείο.
  • Ικανός αριθμός εκπαιδευτικών στη διάθεση της Διεύθυνσης εκπαίδευσης που θα καλύπτουν έκτακτες ανάγκες στα σχολεία.
  • Νέα σχολικά προγράμματα και βιβλία που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για μια δημοκρατική –ριζοσπαστική εκπαίδευση της ολόπλευρης γνώσης και της κριτικής σκέψης.
  • Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία. Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες για ειδική αγωγή για όλες τις ώρες του εβδομαδιαίου προγράμματος.
  • Ορισμός σταθερού υπεύθυνου δάσκαλου για το Ολοήμερο σε σχολεία με 2 τμήματα ολοημέρου και πάνω.
  • Να εγγράφονται όλοι οι μαθητές στο ολοήμερο αρκεί να το επιθυμεί με δήλωσή του ο γονέας ή κηδεμόνας.
  • Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης (ΠΔ152). Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες και με ευθύνη του Συλλόγου διδασκόντων. Οι σχολικοί σύμβουλοι να είναι μόνο επιστημονικοί συνεργάτες των εκπαιδευτικών και των σχολείων.
  • Να υπάρξει νομοθετική αλλαγή στις αρμοδιότητες και στον ρόλο των στελεχών εκπαίδευσης υπέρ των συλλογικών οργάνων. Ταυτόχρονα να διασφαλιστεί κατά τρόπο καθοριστικό η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης.
  • Ένταξη στα σχολεία και στις τάξεις όλων των προσφυγόπουλων-μεταναστόπουλων με παράλληλη λειτουργία τμημάτων υποδοχής καθώς και εγγραφής τους και στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Εδώ το κείμενο σε pdf