Την ώρα που η Lufthansa ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα – ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο του 2017, απειλεί έμμεσα με απολύσεις, αν το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που προτείνει δεν βρει ανταπόκριση στους εργαζόμενους της Αθήνας, οι οποίοι απαντούν με 24ωρη απεργία, σήμερα Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου

 

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας και προσφάτως μεγάλη κερδισμένη  στον ανταγωνισμό των αιθέρων από την πτώχευση της Air Berlin, μονοπωλούσε το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον όλα τα προηγούμενα χρόνια λόγω των πολυετών απεργιών του προσωπικού της στη Γερμανία.

Τα “θυμωμένα πουλιά” (“angry birds”, από το σύμβολο του γερανού που αποτελεί το λογότυπο της εταιρείας) διεκδικούσαν το 2016 μισθολογικές αυξήσεις, καθώς η Lufthansa καταγράφει ρεκόρ κερδών την τελευταία τριετία, αποκατάσταση των προνομιακών συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, ενώ έθεταν και το ζήτημα της θυγατρικής εταιρίας χαμηλού κόστους “Eurowings”, την οποία η Lufthansa θέλει να ενισχύσει σε δρομολόγια που μέχρι σήμερα εκτελούσε η μητρική εταιρία (προκειμένου να ανταγωνιστεί άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους όπως είναι Raynair ή η Easyjet).

(η τελευταία απεργία στη Γερμανία κατέληξε το Μάρτιο του 2017 σε συμφωνία ως προς αρκετά από τα αιτήματά των πιλότων, περιλαμβανομένων μισθολογικών αυξήσεων, αλλαγών στο συνταξιοδοτικό πρόγραμμα και δημιουργίας θέσεων εργασίας)

“Εθελούσια” (βλέπε απολύσεις) παρά τα υπερκέρδη

Στην γενικότερη προσπάθεια περικοπής των δαπανών της εταιρείας, παρά τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2017 που αποτελούν ιστορικό ρεκόρ στη πολύχρονη λειτουργία της,  φαίνεται πώς εντάσσεται και η μεταφορά διάφορων υπηρεσιών από την Ελλάδα σε εταιρείες του εξωτερικού (outsourcing), κάτι που οδήγησε σε πρόταση για εθελούσια έξοδο σε υπαλλήλους του Lufthansa Group (περιλαμβάνει τις: «Lufthansa», «Swiss» και «Lufthansa Cargo») στην Αθήνα (η οποία είναι και οι μόνη ελληνική πόλη με τμήματα διαφόρων υπηρεσιών της εν λόγω εταιρείας).

Όπως αναφέρουν στο Left.gr μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Προσωπικού Εναέριων Μεταφορών, με την πρακτική της εθελουσίας εξόδου οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης “καλύπτουν” αρκετό καιρό τώρα τις απολύσεις στις οποίες προτίθενται να προβούν, ώστε να αποφύγουν την κακή δημοσιότητα.

“Η τακτική της κατάργησης τμημάτων και η μεταφορά τους στο εξωτερικό -με το δήθεν επιχείρημα της μείωσης του λειτουργικού κόστους- με την μέθοδο του outsourcing, έχει ήδη κοστίσει δεκάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο μας και έχει επιπτώσεις στην ποιότητα της εξυπηρέτησης των επιβατών των εν λόγω εταιρειών”, αναφέρουν οι εργαζόμενοι οι οποίοι προχωρούν σε κινητοποιήσεις με στόχο την προστασία των θέσεων εργασίας στον κλάδο, “θέσεις  που συρρικνώνονται με ταχύς ρυθμούς την τελευταία δεκαετία”.

Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δύο 4ωρες στάσεις εργασίας (την Τετάρτη 11 Οκτώβρη και την Παρασκευή 13 Οκτώβρη) ενώ σήμερα, Δευτέρα 16 /10 πραγματοποιείται 24ωρη απεργία σε όλα τα τμήματα των εταιρειών του Lufthansa Group.

(στα περισσότερα ΜΜΕ δύσκολα θα βρεθεί χώρος για την απεργία των εργαζόμενων στο ελληνικό τμήμα της Lufthansa. Μπορείτε όμως με μία απλή αναζήτηση στο Google να διαβάσετε «ρεπορτάζ» -πληρωμένες καταχωρήσεις- για την «ολοκαίνουρια αίθουσα Lufthansa Business Lounge» στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»…)

Απεργιακό μπλόκο στις σχεδιαζόμενες απολύσεις

Ανακοινώνοντας πρόσφατα το πακέτο εθελούσιας εξόδου, με την προσφορά πρόσθετης αποζημίωσης, η εταιρεία, όπως καταγγέλλουν στο Left.gr τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Προσωπικού Εναέριων Μεταφορών, απείλησε έμμεσα με απολύσεις “αν το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου δεν βρει ανταπόκριση στους εργαζόμενους” οι οποίοι δουλεύουν στην ελληνική πρωτεύουσα.

“Χωρίς την παρουσίαση κάποιου οικονομικού προβλήματος, καθώς είναι γνωστή η μεγάλη κερδοφορία τους, εμφάνισαν σαν αιτιολόγηση τη γνωστή μείωση του λειτουργικού κόστους λόγω του εντεινόμενου ανταγωνισμού”, τονίζουν οι εργαζόμενοι. Πρόκειται, για “ένα ιδεολόγημα που θέλει να πείσει τους εργαζόμενους ότι αυτοί είναι που δημιουργούν αυξημένο κόστος για τις εταιρείες”, συμπληρώνουν.

Όπως επισημαίνουν, πάει καιρός που οι εταιρείες του Lufthansa Group επαίρονταν για το κοινωνικό τους πρόσωπο. Τώρα δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο, αυτό του εργοδότη που το μοναδικό του κίνητρο για υπερκέρδη το φορτώνει στις πλάτες των εργαζόμενων.

Δυστυχώς, φοβούνται οι εργαζόμενοι, αυτή η πρακτική δεν πρόκειται να σταματήσει, όπως αποδεικνύει και η πολύχρονη ιστορία των εταιρειών στην Ελλάδα.

“Αυτές οι πρακτικές δεν αντιμετωπίζονται παρά μόνο με τον αγώνα για την προστασία των θέσεων εργασίας” καταλήγουν οι εργαζόμενοι σημειώνοντας ότι είναι πολύτιμη η στήριξη που εκδηλώθηκε τόσο από τους υπόλοιπους  εργαζόμενους του κλάδου, την Ομοσπονδία Προσωπικού Αεροπορικών Μεταφορών,  όσο και από άλλα σωματεία καθώς και το Εργατικό Κέντρο Αθήνας.

Αυτή η αλληλεγγύη αποτελεί και το βασικό όπλο ώστε να ακυρωθεί το σχέδιο της εργοδοσία για απολύσεις και τα “angry birds” (εδάφους αυτή τη φορά!) να νικήσουν και στην Ελλάδα!

ΠΗΓΗ: Left.gr