Η «αξιολόγηση» των συναδέλφων στο Τμήμα Εμπορίου & Τουρισμού Πιερίας είναι χαρακτηριστική.

Δεν χρειάστηκε να περάσουν πολλές μέρες από τους αβάσιμους πανηγυρισμούς της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης ότι η «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων προχώρησε και τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.
Όχι μόνο δεν προχώρησε, αφού το ποσοστό των συναδέλφων που απείχαν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης είναι σημαντικό (κατά μέσο όρο πάνω από 60%), αλλά άρχισαν να φαίνονται και τα «απόνερα»…
Οι καταγγελίες καθημερινά πληθαίνουν για υπηρεσίες, που ενώ οι υπάλληλοι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα και κάνουν ότι περνάει απ’ το χέρι τους για να υλοποιούν τις αρμοδιότητες τους, βαθμολογήθηκαν σχεδόν «κάτω από τη βάση».
Χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις στο Τμήμα Εμπορίου και Τουρισμού της ΠΕ Πιερίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που βαθμολογήθηκαν οι (3) στους (4) υπαλλήλους, που απείχαν από την αξιολόγηση με (61)!!!, ανάμεσά τους και η προϊσταμένη του Τμήματος. Δηλαδή οι (3) στους (4) υπαλλήλους του Τμήματος δεν ανταποκρίνονται στα κτιτήρια που θέτει ο 4369/2016!!!
Δεν μας λένε τότε πως καταφέρνει και λειτουργεί η υπηρεσία, πως γίνονται τόσοι έλεγχοι και δειγματοληψίες, πως επιβλήθηκαν τα πρόστιμα, που αναφέρονται στην Ένσταση της προϊσταμένης; Μόνα τους έγιναν αυτά;
Η απάντηση είναι μία.
Και με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώθηκαν οι προβληματισμοί που θέταμε μεταξύ άλλων στην από 1/4/2017 ανακοίνωσή μας «…. πόσο αντικειμενικά μπορεί να αξιολογήσει ένας προϊστάμενος, όταν ξέρει ότι η βαθμολόγηση αυτή μπορεί να δώσει στον υπάλληλο προβάδισμα στην επόμενη κρίση προϊσταμένων;», καθώς και ότι «ακόμα και με την εφαρμογή των παλιότερων νόμων της αξιολόγησης βλέπαμε προϊσταμένους να βαθμολογούν συναδέλφους με χαμηλούς βαθμούς, επειδή είχαν «διαφορετική» άποψη σε διαφορετικά ζητήματα…, όμως η διαφορά σήμερα είναι ότι η αξιολόγηση συνδέεται με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, επομένως και με τις κρίσεις, καθώς και με την πολιτική των απολύσεων για ένα μικρό, επιτελικό κράτος …».
Το επιχείρημα δε του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης στην συνάντηση, που είχαμε ότι «αυτά» δεν έχουν ενεργοποιηθεί όχι μόνο δεν μας καθησυχάζει αλλά μας επιφορτίζει με περισσότερες ευθύνες για να αποκαλύπτουμε, να ενημερώνουμε, να παρεμβαίνουμε στις ανάλογες στοχεύσεις του ν. 4369/2016.
Καταγγέλουμε τις διαδικασίες αυτές και δεν νομιμοποιούμε την αξιολόγηση, που έγινε, γιατί είναι προϊόν εκβιασμού, απεργοσπασίας και τιμωρίας.
Ενημερώνουμε και πάλι τους συναδέλφους για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν:
1. Να δηλώσουν εγγράφως κατά την παραλαβή της αξιολόγησης ότι «Δεν αποδέχομαι τα αναφερόμενα στην αξιολόγηση αυτή, που έγινε χωρίς την συμμετοχή μου και ενώ απείχα σύμφωνα με την προκηρυγμένη νόμιμα, απεργία-αποχή των συνδικαλιστικών μου οργάνων. Συνεχίζω να έχω την ίδια γνώμη και επιφυλάσσομαι για την άσκηση κάθε διαδικασίας ένστασης και ένδικου μέσου για την προστασία των δικαιωμάτων μου».
2. Να αποστείλουν – εάν θέλουν – αντίγραφο της Έκθεσής τους στο Σύλλογο, προκειμένου να συγκεντρωθεί μια συνολική εικόνα, και μέσα από την καταγραφή και την κατηγοριοποίηση να δοθούν ολοκληρωμένες οδηγίες στις κινήσεις, που πρέπει να ακολουθήσουν.
3. Να γνωρίζουν ότι «ο αξιολογούμενος υπάλληλος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, αν ο μέσος όρος βαθμολογίας της Έκθεσης Αξιολόγησης είναι μικρότερος του εβδομήντα πέντε (75)» και ότι «Οι ενστάσεις ασκούνται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία επτά (7) εργάσιμων ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης στον υπάλληλο. Οι ενστάσεις υποβάλλονται στην οικεία Διεύθυνση Διοικητικού η οποία τις διαβιβάζει στην αρμόδια Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.».
4. Να γνωρίζουν ότι ο αξιολογούμενος υπάλληλος έχει δικαίωμα να ασκήσει διοικητική προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια μέσα σε (60) εξήντα ημέρες.

Ο αγώνας συνεχίζεται απέναντι στην λεγόμενη αξιολόγηση που θέλει να συγκαλύψει την υποστελέχωση των υπηρεσιών, την ανταποδοτικότητα, την λειτουργία τους με ιδιωτικοποικονομικά κριτήρια, χωρίς τα αναγκαία μέσα, μακριά από τις ανάγκες του λαού και με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.

ΠΗΓΗ: ypallhlos.wordpress.com