Την επόμενη Δευτέρα αναμένεται να ανοίξει ξανά η πλατφόρμα για το κοινωνικό μέρισμα για διάφορες κατηγορίες εν δυνάμει δικαιούχων, που πρέπει να επιλύσουν προβλήματα ώστε να λάβουν τελικά το επίδομα αλλά όχι με την μαζική πληρωμή της Παρασκευής που θα αφορά 1,2 εκατ. νοικοκυριά.

Η αίτηση στο koinonikomerisma.gr θα ανοίξει για τους πολίτες οι οποίοι δεν έχουν, για παράδειγμα, προλάβει να λύσουν τα προβλήματα με τον ΑΜΚΑ τους, δεν έχουν εξασφαλίσει συναίνεση από φιλοξενούμενους, έχουν προβλήματα με τον απαιτούμενο ένα μήνα ασφάλισης στον ΕΦΚΑ κ.α.

Αυτό σημαίνει πως πιθανότατα θα υπάρξει και δεύτερη, συμπληρωματική πληρωμή για το κοινωνικό μέρισμα κοντά στα Χριστούγεννα. Οι μη ολοκληρωμένες αιτήσεις με πιθανότητα έγκρισης ανέρχονται σε πάνω από 53.000 σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΗΔΙΚΑ.

Επίσης εντοπίστηκαν περιπτώσεις πολιτών οι οποίοι στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του 2016 συμπεριέλαβαν τα έξοδα για τα φροντιστήρια σε λάθος κωδικό. Το συνηθέστερο λάθος είναι η συγκεκριμένη δαπάνη να έχει ενταχθεί στον κωδικό των ιδιωτικών σχολείων. Έτσι η αίτησή τους για κοινωνικό μέρισμα απορρίπτεται. Παράλληλα, υπάρχουν ΑμεΑ στους οποίους από λάθος του ΕΦΚΑ δεν μπορεί να βρεθεί ότι διαθέτουν τον ελάχιστο χρόνο ασφάλισης που απαιτείται (ένας μήνας) για να λάβουν το κοινωνικό μέρισμα. Στην ίδια κατηγορία έχουν εντοπιστεί και αρκετοί ανασφάλιστοι υπερήλικες με ανάλογο πρόβλημα.

Τι πρέπει να κάνουν όσοι έχουν υπάρξει ασφαλισμένοι κάποια στιγμή και το σύστημα τους δείχνει να μην έχουν ασφαλιστεί:

Πηγαίνετε στον ΕΦΚΑ -στο υποκατάστημα του παλιού σας ταμείου- και ζητήστε να δουν τα στοιχεία σας: ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και ασφαλισμένο χρόνο.
Αν έχει πρόβλημα το ΑΜΚΑ ή το ΑΦΜ θα το διορθώσουν και θα μπορείτε την ίδια στιγμή να κάνετε αίτηση.
Αν δεν έχουν πιστοποιήσει χρόνο ασφάλισης (είναι παλιά μεροκάματα κτλ), ζητήστε τους να στείλουν στην ΗΔΙΚΑ το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ σας λέγοντας ότι πιστοποιούν αυτοί τον ένα μήνα τουλάχιστον ασφάλισης. Μέχρι το βράδυ η ΗΔΙΚΑ θα σας έχει καταγράψει σε ειδικό αρχείο που ξεπερνάει το πρόβλημα. Μην στέλνετε απευθείας μήνυμα στην ΗΔΙΚΑ. Τα αγνοούν γιατί δεν μπορούν να κρίνουν αυτοί αν έχετε χρόνο ασφάλισης ή όχι. Αν δεν πάει μήνυμα από τον ΕΦΚΑ η ΗΔΙΚΑ δεν κάνει τίποτα.
Αν δεν έχετε ασφαλιστεί ποτέ, δεν πληροίτε τα κριτήρια. Οπότε δεν έχει νόημα να πάτε στον ΕΦΚΑ να ανοίξετε καρτέλα. Το σύστημα λαμβάνει υπόψη του στοιχεία μόνο πριν την 31/10/2017.

Διορθώσεις ΑΜΚΑ Ενημερώνουμε το κοινό ότι, στα ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ μπορεί να διορθωθούν προβλήματα με το ΑΜΚΑ όπως:
Αφαίρεση του ΑΦΜ από διπλοεγγραφές ΑΜΚΑ ή άλλα άτομα που τυχόν είχαν στο ΑΜΚΑ τους το ΑΦΜ του ενδιαφερόμενου (συνήθως σε ζευγάρια όπου και στα δύο ΑΜΚΑ έχει δηλωθεί το ίδιο ΑΦΜ). Ενημέρωση ΑΜΚΑ θανόντος με το ΑΦΜ του.

Τα στατιστικά για το κοινωνικό μέρισμα
hdika33.jpg

Αυτές οι ενέργειες γίνονται μόνο σε ΚΕΠ και στα γραφεία ΑΜΚΑ. Δεν υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης στην ΗΔΙΚΑ και δεν πρέπει ο κόσμος να προσέρχεται στην ΗΔΙΚΑ.

Ενδιαφέροντα ευρήματα ελέγχων προ πληρωμής μερίσματος.
Βρέθηκαν: 1. Ίδια IBAN που εμφανίζονται σε τουλάχιστον 2 αιτήσεις: >5400. 2. Αιτήσεις με το ίδιο IBAN: 107. 3. Αιτήσεις με ίδιο ΑΦΜ και διαφορετικό ΑΜΚΑ: 9.

ΠΗΓΗ: dikaiologitika.gr