Εθελοντισμός, αλληλεγγύη και διαμόρφωση ενεργών πολιτών. Αυτές τις τρεις αξίες προσπαθεί να καλλιεργήσει το καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω» που υλοποιούν το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός και το Ίδρυμα Λαμπράκη.

   Αιμοδοσία, συλλογή τροφίμων και ρούχων για πρόσφυγες, άστεγους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, μαγείρεμα σε κοινωνικές κουζίνες, καθαρισμός δημόσιων χώρων, ευαισθητοποίηση της γειτονιάς για τα αδέσποτα, είναι μερικές από τις δράσεις που οργανώνουν οι μαθητές μέσω του προγράμματος και σκοπός είναι να γίνουν οι ίδιοι εθελοντές, να αποκτήσουν εμπειρία προσφοράς στα κοινά, βάθος σκέψης και κατανόηση ώστε να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία.

   Για το «Νοιάζομαι και Δρω» μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική διευθύντρια του Ιδρύματος Λαμπράκη, Βιβή Ανθοπούλου, σημειώνοντας ότι «τα παιδιά βγαίνουν στην κοινωνία, μαθαίνουν για τις οργανώσεις των πολιτών που αναπτύσσουν εθελοντικό έργο, αναζητούν συνεργασίες και συμπαρασύρουν, από φορείς τοπικούς, όπως ο δήμος, η κοινότητα, η δασική υπηρεσία ανάλογα με τη φύση της δράσης που κάνουν έως και συλλόγους, γείτονες. Δηλαδή συνεργάζονται με φορείς, άτομα, συλλογικότητες, κι όλοι μαζί μπορούν να αναλάβουν πρωτοβουλίες πχ για την προστασία των αδέσποτων, για την υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία, των απόρων ή των προσφύγων ή για θέματα περιβάλλοντος».

   Όλα αυτά όπως λέει η κ. Ανθοπούλου γίνονται «με βιωματικές δράσεις και αξιοποιώντας τεχνικές από το θέατρο στην εκπαίδευση. Ουσιαστικά τα παιδιά ξεκινούν μέσα στην τάξη και κάνουν δραστηριότητες για την κατανόηση εννοιών κι αφού κατανοήσουν όλα αυτά περνάνε και σε δράσεις φιλανθρωπίας και στη συνέχεια εθελοντισμού κι εντέλει φτάνουν στο επίπεδο της ενεργού πολιτειότητας».

   Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο πρόγραμμα η κ. Ανθοπούλου αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «παρακολουθούν σεμινάρια επιμόρφωσης, διάρκειας, ανάλογα με τα έτη που βρίσκονται στο πρόγραμμα κι υποστηρίζονται σε τοπικό επίπεδο από έναν επιμορφωτή- σύμβουλο που επισκέπτεται το σχολείο και συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορούν οι δράσεις αυτές να είναι και ποιοτικά αλλά και από άποψη στόχευσης έγκυρες και σιγά-σιγά να διαχέονται. Δηλαδή ξεκινάμε με τουλάχιστον τρεις εκπαιδευτικούς στην κάθε σχολική μονάδα και συνήθως καταλήγουμε μετά από τρία χρόνια να συμμετέχει όλο το σχολείο και να κάνει τον εθελοντισμό μέρος της καθημερινότητας μέσα στο σχολείο».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ