Του Γιώργου Μακράκη*

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας μίλησε για το Δημόσιο Τομέα στο πλαίσιο κεντρικής κομματικής εκδήλωσης, παρουσιάζοντας τις βασικές θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης τοποθετήθηκε και για τους διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση, έπειτα από σχετική ερώτηση που του έγινε.

Με μια πρώτη ανάγνωση της απάντησης που έδωσε ο κ. Μητσοτάκης, διερωτήθηκα τι εννοεί ο ποιητής (;), καθώς δεν διατύπωσε καμία σαφή πρόταση στο αν έχει θέληση ή όχι να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς στην Εκπαίδευση, εφόσον εκλεγεί Πρωθυπουργός. Ο κ. Μητσοτάκης είπε συγκεκριμένα:

«Είναι ένα πραγματικό ζήτημα, είμαι πάντα διατεθειμένος να καθίσω κάτω και να δούμε τις πραγματικές ανάγκες και το πως ενδεχομένως μπορούμε να στρέψουμε και περισσότερους ανθρώπους στην τάξη, γιατί και εκεί υπάρχουν περιθώρια… δεν μπορούμε να βρεθούμε κάποια στιγμή διαπιστώνοντας ότι για 5, 7 χρόνια δεν έχουμε κάνει προσλήψεις και θα υπάρχει ένα κενό, ένα γενεαλογικό κενό στην ουσία στην ιεραρχία των εκπαιδευτικών μας».

Ωστόσο με μία δεύτερη, πιο προσεκτική ανάγνωση, εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς τι ακριβώς εννοεί με την τοποθέτησή του. Προφανώς ο κ. Μητσοτάκης, λόγω του εμμονικού ιδεολογικού αρνητισμού που τον χαρακτηρίζει απέναντι στο δημόσιο τομέα και τους εργαζόμενους, δεν μπορεί να κατανοήσει πως οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στην τάξη και παράγουν ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο. Δεν μπορεί να κατανοήσει πως τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά στα οχτώ χρόνια της κρίσης καλύπτονται από αναπληρωτές συναδέλφους που κάθε χρόνο βρίσκονται σε κάθε γωνιά της χώρας μας, στηρίζοντας το Δημόσιο Σχολείο. Αξίζει να σημειωθεί πως ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας αποφεύγει να χρησιμοποιήσει τη φράση των μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση. Κι αυτό σίγουρα δεν είναι τυχαίο.

Με απλά λόγια ο κ. Μητσοτάκης «πετάει την μπάλα στην εξέδρα», καθώς δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί έξω από την τάξη. Εκείνο που θα πρέπει να απαντήσει κάποια στιγμή με σαφήνεια είναι, εάν συμφωνεί στην ανάγκη Μόνιμων Διορισμών στη Δημόσια Εκπαίδευση. Βέβαια η αποφυγή ξεκάθαρης απάντησης και συνάμα οι αίολες αναφορές, όπως «…υπάρχει και μια ανάγκη ανανέωσης του δυναμικού», αναδεικνύει την πίστη του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας στο νεοφιλελεύθερο δόγμα της τιμωρητικής αξιολόγησης, των απολύσεων και της συνολικής συρρίκνωσης του Δημόσιου Σχολείου προς όφελος των ολίγων και των ιδιωτικών σχολαρχών.

Εξάλλου, το έργο του στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει αποδείξει το πώς ο κ. Μητσοτάκης αντιλαμβάνεται το Δημόσιο, τους εργαζόμενους και τις βασικές δομές του κράτους…

*Ο Γιώργος Μακράκης είναι Δάσκαλος και Αναπλ. Γραμματέας της ΑΔΕΔΥ