Άκρως αποκαλυπτική των ανομολόγητων επιδιώξεων που κρύβονται πίσω από την επιμονή που διαχρονικά επιδεικνύουν όλοι οι αρμοδιο-αναρμόδιοι φορείς για το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων είναι η τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), η οποία αφορά τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων.

Εκτός από το γεγονός ότι σύμφωνα με την έρευνα ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησε τις επιχειρήσεις, κάτι που αποτελεί απάντηση στους ισχυρισμούς για βελτίωση του οικονομικού κλίματος, από την έρευνα αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά και ποιοι ακριβώς στόχοι προωθούνται με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές.

Από το asfalistiko.gr με ρεπορτάζ, έρευνες και συνεντεύξεις έχουμε πολλές φορές αναδείξει το θέμα, εκτιμώντας ότι η επιμονή στο κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων υπηρετεί μόνο τους μεγάλους ομίλους, εις βάρος των μικρομεσαίων επαγγελματιών, αλλά και των εργαζομένων.

Και οι απαντήσεις των εμπόρων, όπως καταγράφονται στην έρευνα, είναι αποκαλυπτικές. Σημειώνεται ότι ένα χρόνο μετά την έναρξη εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης (75812 – 06/07/2017) για το άνοιγμα των καταστημάτων της Κυριακές σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το ΙΝΕΜΥ συνεχίζει να ανιχνεύει τον οικονομικό και λειτουργικό, σε επίπεδο επιχείρησης, αντίκτυπο του ανοίγματος σε όσες επιχειρήσεις επέλεξαν να ανοίξουν το κατάστημά τους την Κυριακή.

Για τα καταστήματα, λοιπόν, που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιουλίου, το 47% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 49% ότι τον επηρέασε αρνητικά και μόλις το 4% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά. Να σημειωθεί ότι το 4% αποτελεί τη χειρότερη επίδοση για τις Κυριακές που έχει καταγραφεί ποτέ από το ΙΝΕΜΥ.

Επίσης, όπως προκύπτει από την έρευνα, το 77% των επιχειρήσεων που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιουλίου τα καταστήματά τους, έχουν επωμιστεί οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγκης απασχόλησης προσωπικού, ενώ το 23% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην επισκεψιμότητα του καταστήματος κι αν αυτή έχει αυξηθεί από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές, το 60% δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία βελτίωση. Το 34% απαντάει ότι το άνοιγμα τις Κυριακές έχει συμβάλει σε μικρό βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας και μόλις το 6% ότι έχει συμβάλει πάρα πολύ ή πολύ.

ΠΗΓΗ: asfalistiko.gr