Οι υποψήφιοι για το ΠΥΣΔΕ Λάρισας

ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ 7 Νοέμβρη 2018

Ένα βήμα μπροστά …

με τους αγώνες μας συνεχίζουμε για:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς
  • Αποκατάσταση των απωλειών της τελευταίας οκταετίας, σε μισθούς και συντάξεις
  • Υπεράσπιση εργασιακών δικαιωμάτων, πλήρη εργασιακά δικαιώματα και 12μηνη σύμβαση για αναπληρωτές
  • Σχολείο δημοκρατίας και συλλογικότητας με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου
  • Δημόσιο – ποιοτικό – δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία
  • Ανατροπή των πολιτικών λιτότητας

Στηρίζουμε τους αιρετούς των ΣΥΝΕΚ και των συνεργαζόμενων σχημάτων για:

• Πλήρη διαφάνεια, αντικειμενικότητα και αμεροληψία

  • Καμιά συνδιαχείριση με τη διοίκηση και τους μηχανισμούς εξουσίας
  • Ελέγχουμε, αποκαλύπτουμε και καταγγέλλουμε κάθε παρατυπία, αδιαφάνεια και αυθαιρεσία.
  • Επιδιώκουμε το δημοκρατικό έλεγχο και θεωρούμε ανακλητή τη θέση των αιρετών μας. Λογοδοτούμε στις ΓΣ ΕΛΜΕ και στις ΓΣ Προέδρων.
  • Συμπορευόμαστε με τα συνδικάτα μας, ενημερώνουμε ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ και προωθούμε τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Διεθνές και εγχώριο πολιτικό σκηνικό

Το θετικό βήμα της εξόδου από τα μνημόνια και της ελάφρυνσης του χρέους, το καλοκαίρι του 2018 συνοδεύεται από μέτρα δημοσιονομικής πειθαρχίας, πλεονάσματα και ελέγχους για τη συνέχιση των πολιτικών λιτότητας. Ταυτόχρονα, οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή, επιτείνουν τη ρευστότητα, οξύνοντας και το προσφυγικό πρόβλημα, που χρησιμοποιείται ως πρόσχημα από ακροδεξιές – εθνικιστικές δυνάμεις στην Ευρώπη και στη χώρα μας, για την αύξηση της επιρροής τους, σπέρνοντας την ξενοφοβία και το μίσος στους λαούς που έχουν γονατίσει από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές και τη φτωχοποίηση.

Με παρόμοιο τρόπο, κόμματα της ελληνικής αντιπολίτευσης διαστρέφουν με όρους αγοραίας πατριδοκαπηλίας τη θετική προσπάθεια επίλυσης χρόνιων εθνικών ζητημάτων στα Βαλκάνια, υποδαυλίζοντας το διχασμό και αναζωπυρώνοντας την ανάπτυξη ακραίων ακροδεξιών, εθνικιστικών και σκοταδιστικών δυνάμεων.

Ενόψει των επερχόμενων πολλαπλών εκλογικών αναμετρήσεων (Βουλευτικές – Ευρωεκλογές- Αυτοδιοικητικές) είναι αναμενόμενο ότι θα ενισχυθεί η πόλωση, καθώς διαμορφώνονται δυο κυρίαρχες λογικές, που η υπερίσχυση της μιας ή της άλλης θα κρίνει ανάλογα και τις μελλοντικές πολιτικές εξελίξεις. Η κατάσταση που διαμορφώνεται αποτελεί για τους εργαζόμενους και το συνδικαλιστικό κίνημα μια ιστορική πρόκληση,

Από τη μια, οι δυνάμεις εκείνες που βλέπουν ότι η λήξη των μνημονίων δημιουργεί προϋποθέσεις αποτελεσματικότερων αγώνων για την ανατροπή των πολιτικών λιτότητας, ώστε να επουλωθούν τα ερείπια που άφησαν στη χώρα οι 8ετείς μνημονιακές πολιτικές, δίνοντας περιθώρια ελπίδας και ανάσας στους εργαζόμενους.

Από την άλλη, οι κήρυκες του νεοφιλελευθερισμού με τις ακροδεξιές αποκλίσεις τους, που, επιδιώκοντας να ανακόψουν αυτήν την πορεία και να παραδώσουν τη χώρα και τους εργαζόμενους στις ορέξεις των πιο ακραίων δυνάμεων της αγοράς, «αξιοποιούν» κομματικά κάθε «ευκαιρία», ακόμα και την τραγωδία των πυρκαγιών, για την παλινόρθωσή τους.

Κομβικός ο ρόλος του συνδικαλισμού

Για τις ΣΥΝΕΚ είναι ξεκάθαρο ότι το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να ξεπεράσει γρήγορα τις παθογένειές του, ώστε να συμβάλλει στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των εργαζόμενων στα σωματεία, και για τη διεκδίκηση λύσεων με την ανάπτυξη μαζικών αγώνων που μπορούν να αποτρέπουν τα αντιλαϊκά μέτρα, δημιουργώντας ρωγμές στις πολιτικές λιτότητας, μέχρι την οριστική ανατροπή τους.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, απαιτούνται μεγάλοι ενωτικοί και συντονισμένοι αγώνες του κλάδου, απέναντι στα ανοικτά και μεγάλα ζητήματα που επηρεάζουν αρνητικά τις εργασιακές μας συνθήκεςκαι αποτελούν προκλήσεις για την οργανωμένη παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος. Τέτοια ζητήματα αιχμής, είναι οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και το σύστημα πρόσληψης, τα δικαιώματα των αναπληρωτών, η αποτροπή της μείωσης των συντάξεων και η διεκδίκηση πλήρους σύνταξης στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας, το μισθολόγιο και η άρση των αδικιών για τους νέους συναδέλφους, ο περιορισμός της μετακίνησης σε πάνω από δύο σχολεία, η μείωση του ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα, η μείωση των μαθητών ανά τμήμα, η λειτουργία ολιγομελών τμημάτων, η αύξηση των μεταθέσεων και των αποσπάσεων, η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η στελέχωση σχολείων και υποστηρικτικών Δομών με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

Ανοιχτή πρόκληση παραμένει επίσης, ύστερα και από την πρόταση του Υπουργείου, η δομή και το περιεχόμενο του Γενικού Λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/βάθμια εκπ/ση. Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να εντείνει τις πιέσεις του, ώστε οι όποιες αλλαγές στο ΓΕΛ να είναι στην κατεύθυνση των θέσεων του κλάδου και να μην καταστρατηγούν εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.

Δημοκρατία και συλλογικότητα στη βάση των διεκδικήσεών μας

Η κατάργηση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων (νόμος για υποστηρικτικές δομές), είναι στην κατεύθυνση της ενίσχυσης δημοκρατίας και συλλογικότητας στο σχολείο. Ο προγραμματισμός – αποτίμηση του εκπ/κού έργου, ως εσωτερική, δημοκρατική και συλλογική διαδικασία του Συλλόγου (8ο Συνέδριο ΟΛΜΕ), στο βαθμό που η γραφειοκρατία και οι λογικές κατηγοριοποίησης σχολείων θα αποτραπούν από τις συλλογικές – συνεργατικές διαδικασίες, είναι στην ίδια κατεύθυνση, ανατροφοδοτώντας το εκπαιδευτικό έργο.

Παράλληλα, είναι αναγκαίο να αντιπαλέψουμε την αξιολόγηση διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων – μια αρνητική για την εκπαιδευτική πράξη διαδικασία – και να διεκδικήσουμε δυναμικά την κατάργηση του καθηκοντολογίου και τη θεσμοθέτηση νέου δημοκρατικού πλαισίου με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου στα θέματα λειτουργίας του σχολείου, και το διευθυντή συντονιστή, εκλεγόμενο από όλα τα μέλη του Συλλόγου.

Οι ομάδες εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο (θεσμός που ακουμπά σε παλιότερες θέσεις του κλάδου), και η συνεργασία σχολείων σε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, κοινωνικές δράσεις, μπορούν να δημιουργήσουν κύτταρα δημοκρατίας σε κάθε σχολείο και να υπάρξει από τα κάτω παρέμβαση των μάχιμων εκπαιδευτικών για τη βελτίωση και την αναβάθμιση του ίδιου του περιεχομένου της μάθησης και των μεθόδων διδασκαλίας. Παράλληλα όμως, συνεχίζουμε να απαιτούμε ουσιαστική Επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.

Η αναδιοργάνωση των υποστηρικτικών Δομών, με τις προϋποθέσεις που διεκδικούμε (πλήρης στελέχωσή τους, σαφήνεια στο ρόλο και το έργο τους, χρηματοδότηση, δημιουργία αναγκαίων υποδομών, χτύπημα της γραφειοκρατίας), μπορεί να διευρύνει το ρόλο και το περιεχόμενό τους, στηρίζοντας τους εκπ/κούς στο δύσκολο έργο τους.

Οι σημαντικές κατακτήσεις του κινήματος κατά την προηγούμενη τριετία (επαναπρόσληψη-αποκατάσταση διαθέσιμων, κατάργηση ατομικής και εξωτερικής αξιολόγησης των εκπ/κών, αυτοδίκαιης αργίας, πολιτικής επιστράτευσης, υποχρεωτικών μεταθέσεων, επαναφορά αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, ξεπάγωμα μισθολογικών κλιμακίων, έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, μέτρα στήριξης της ΤΕΕ, έγκριση περισσότερων ολιγομελών, πιστοποίηση ΤΠΕ και γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο, κ.α.) ανοίγουν το δρόμο για να τις διευρύνουμε με τους αγώνες μας και να μην επιτρέψουμε την κατάργησή τους και τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς, όπως εξήγγειλε από τη ΔΕΘ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σημαντικός ο ρόλος των αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια

Μέσα σε αυτό το πολιτικό και εκπαιδευτικό τοπίο, οι εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα υπηρεσιακά συμβούλια, δεν είναι τυπική γραφειοκρατική διαδικασία δημοσιοϋπαλληλικής διεκπεραίωσης. Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΚ θα συνεχίσουν να πρωτοστατούν για την αγωνιστική διεκδίκηση και βελτίωση των εργασιακών σχέσεων μονίμων και αναπληρωτών, για τη διασφάλιση της διαφάνειας στις υπηρεσιακές μεταβολές, ενημερώνοντας εκπαιδευτικούς, Συλλόγους διδασκόντων και ΔΣ των ΕΛΜΕ, ώστε από κοινού με τους αιρετούς να οργανώνουν δυναμικές παρεμβάσεις του κλάδου απέναντι σε αυθαιρεσίες της διοίκησης και σε οποιαδήποτε μέτρα υποβαθμίζουν το ρόλο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών.

Είναι προφανές ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί με αιρετούς ανεξέλεγκτους, προσανατολισμένους στο πελατειακό σύστημα ή παράγοντες αδιαφανών μηχανισμών, ούτε βέβαια και από αιρετούς που εξαντλούν τη δράση τους στην αποχή και στην καταγγελία στα ΥΣ, απεμπολώντας επί της ουσίας την αναγκαιότητα ουσιαστικής παρέμβασής τους μαζί με τις ΕΛΜΕ, για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών και του κλάδου.

Οι δυνάμεις αυτές στις ΕΛΜΕ και στην ΟΛΜΕ, επιδίδονται στην απόλυτη καταστροφολογία, σε στείρα και αδιέξοδη δαιμονοποίηση της πραγματικότητας, σε απόκρυψη ή υποτίμηση κάθε κατάκτησης και θετικού βήματος, σπέρνοντας την απογοήτευση και την παραίτηση στους συναδέλφους.

Για εμάς, η κριτική απέναντι στις ασκούμενες πολιτικές πρέπει να είναι σκληρή, χρειάζεται όμως να ακουμπά στην πραγματικότητα και να παρακινεί σε δημιουργική δράση και θετική διεκδίκηση. Αντιστεκόμαστε με κάθε τρόπο σε ό,τι υποβαθμίζει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα, αλλά ταυτόχρονα, υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας και όσα προάγουν την αλλαγή νοοτροπίας για τη βελτίωση του έργου μας και του δημόσιου σχολείου, σε όφελος των μαθητών/τριών μας.

Δεν υποχωρούμε ούτε βήμα από το όραμα και τις διεκδικήσεις μας για ένα 12χρονο (+2χρονη προσχολική) δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικό και δημοκρατικό σχολείο, που θα απαντά στις ανάγκες της κοινωνίας, των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του.

Διεκδικούμε και παλεύουμε για :

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Μαζικούς διορισμούς για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.
  • Κατάργηση ελαστικής εργασίας, πλήρη εργασιακά δικαιώματα, 12μηνη σύμβαση για αναπληρωτές.
  • Αποκατάσταση απωλειών της τελευταίας οκταετίας, σε μισθούς και συντάξεις. Άρση μισθολογικών ανισοτήτων για τους νέους συναδέλφους
  • Πλήρη σύνταξη στους εκπ/κους στα 60, µε 30 χρόνια υπηρεσίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013, μείωση ωρών για υπεύθυνους εργαστηρίων.
  • Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, 15 σε Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
  • Στήριξη ολιγομελών τμημάτων Ομάδων προσανατολισμού ΓΕΛ και Τομέων και Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές, διασφάλιση λειτουργίας όλων των ΕΠΑΛ.
  • Στήριξη Ειδικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικών, Διαπολιτισμικών σχολείων, και της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων.
  • Απόδοση οργανικής θέσης σε συνδυασμό δύο σχολικών μονάδων, με 10 τουλάχιστον ώρες.
  • Συμπλήρωση ωραρίου το πολύ σε δύο σχολικές μονάδες. Οδοιπορικά μετακίνησης. Κάλυψη ωραρίου σε υποστηρικτικές δομές. ΚΑΝΕΝΑΣ καθηγητής εκτός ΠΥΣΔΕ.
  • Κατάργηση καθηκοντολόγιου Ο Σύλλογος να έχει τη συλλογική ευθύνη για την παιδαγωγική διαδικασία και τη λειτουργία του σχολείου.. Διευθυντής συντονιστής, αιρετός και ανακλητός από το Σύλλογο.
  • Όχι στην αξιολόγηση στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις.
  • Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.

Για τα υπηρεσιακά συμβούλια:

  • Θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου για τη συγκρότηση και τη λειτουργία Υπηρεσιακών Συμβουλίων που θα κατοχυρώνει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατική τους λειτουργία και την ανεξαρτησία τους από την εκάστοτε εξουσία, με την εκλογή και τρίτου αιρετού.
  • Μεταθέσεις και αποσπάσεις με διαφάνεια, αντικειμενικά κριτήρια και σεβασμό στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και στα δικαιώματά τους. Άμεση επανεξέταση και διεύρυνση των κριτηρίων ένταξης των εκπαιδευτικών σε ειδικές κατηγορίες (ασθένειες).
    • Οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών στα Υ.Σ. να αποτελούν υπόθεση αποκλειστικά του συνδικαλιστικού κινήματος και όχι της διοίκησης.

Για μας, η προάσπιση των εργασιακών συμφερόντων των συναδέλφων/ισσών με δικαιοσύνη, αμεροληψία και διαφάνεια, είναι απαράγραπτο ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ και όχι «χάρη» ή «ευνοϊκή» εξυπηρέτηση.

Με μαζικούς, συλλογικούς αγώνες προασπίζουμε και διευρύνουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, ενάντια στις πολιτικές λιτότητας και στα νεοφιλελεύθερα σχέδια ιδιωτικοποίησης.

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΠΥΣΔΕ

Γεωργίου Τίνα

Δημόκας Τάσος

Καραγιάννης Ισίδωρος

Καρυώτης Θεόδωρος

Κουτσοκώστα Κατερίνα

Λυπημένου Ελένη

Μαγαλιού Ερμίνα

Μανουλιάς Θανάσης

Νικολαΐδης Γιώργος

Σακελλαρίου Δημήτρης

Σούρλας Ναπολέων

Τζημαγεώργης Γιώργος

Τζιότζιου Άννα

Τσιόπας Χρήστος

ΠΕ05

ΠΕ03

ΠΕ04.01

ΠΕ06

ΠΕ04.01

ΠΕ88.02

ΠΕ02

ΠΕ03

ΠΕ86

ΠΕ02

ΠΕ04.05

ΤΕ01.06

ΠΕ79.01

ΠΕ82

1ο Γυμνάσιο Λάρισας

2ο ΓΕΛ Λάρισας

Γυμνάσιο Βερδικούσας & Λ.Τ.

1ο ΕΠΑΛ Λάρισας

9ο ΓΕΛ Λάρισας

6ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Λάρισας

ΓΕΛ Αμπελώνα

1ο ΓΕΛ Ελασσόνας

Γυμνάσιο Αρμενίου & Λ.Τ.

Γυμνάσιο Αρμενίου & Λ.Τ.

15ο Γυμνάσιο Λάρισας

2ο ΕΠΑΛ Λάρισας

14ο Γυμνάσιο Λάρισας

6ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Λάρισας

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΑΠΥΣΔΕ

Γανός-Ράπτης Δημήτριος

ΠΕ04.01

Γυμνάσιο Αμπελώνα

Γκουντρουμπής Αθανάσιος

ΠΕ08

Διάθεση ΠΥΣΔΕ Λάρισας

Δημόκας Αναστάσιος

ΠΕ03

2ο ΓΕΛ Λάρισας

Κοκκάρα Άννα

ΠΕ87.02

7ο ΕΠΑΛ Λάρισας

Κουτσοκώστα Αικατερίνη

ΠΕ04.01

9ο ΓΕΛ Λάρισας

Νικολαΐδης Γιώργος

ΠΕ86

Γυμνάσιο Αρμενίου & Λ.Τ.

Σαμαρτζή Ντορίνα

ΠΕ81

Γυμνάσιο Ελασσόνας

Σούρλας Ναπολέων

ΠΕ04.05

15ο Γυμνάσιο Λάρισας

Συρόγλου Μάγδα

ΠΕ02

2ο Γυμνάσιο Τυρνάβου

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΚΥΣΔΕ

Γανός-Ράπτης Δημήτρης

Καραΐσκος Νίκος

Μαγαλιού Ερμίνα

Νικολαΐδης Γιώργος

Συρόγλου Μάγδα

Τσακνάκης Γιάννης

ΠΕ04.01

ΠΕ80

ΠΕ02

ΠΕ86

ΠΕ02

ΠΕ03

Πηγή:alfavita