Εισήγηση των ΣΥΝΕΚ

Συνάδελφοι /ισσες

Το θετικό βήμα της εξόδου από το καθεστώς σκληρής επιτροπείας, παρόλο που  συνοδεύεται  από δημοσιονομικά μέτρα, ελέγχους, υπέρογκα πλεονάσματα και πολιτικές λιτότητας, δημιουργεί  για τους εργαζόμενους  ευνοϊκότερες προϋποθέσεις στον αγώνα τους ώστε να ανακτήσουν τις απώλειες και να επουλωθούν τα ερείπια  που άφησαν πίσω τους οι 8ετείς μνημονιακές πολιτικές.

Από την άλλη, οι υπέρμαχοι του νεοφιλελευθερισμού με τις ακροδεξιές αποκλίσεις τους επιδιώκουν να ανακόψουν αυτήν την πορεία, για να παραδώσουν ξανά τη χώρα και τους εργαζόμενους στις ορέξεις των πιο ακραίων δυνάμεων της αγοράς. Στοχεύοντας σε ένα αντιδραστικό πισωγύρισμα, ενόψει μάλιστα και των επερχόμενων πολλαπλών αναμετρήσεων, «αξιοποιούν» κομματικά κάθε «ευκαιρία», από τα «θρησκευτικά» και το «Μακεδονικό» μέχρι και την τραγωδία των πυρκαγιών, αναζωπυρώνοντας την ανάπτυξη ακραίων ακροδεξιών, εθνικιστικών  και σκοταδιστικών δυνάμεων, και υποδαυλίζοντας την πόλωση και το διχασμό.

Για την ελληνική κοινωνία και τους εργαζόμενους η κατάσταση που διαμορφώνεται αποτελεί ιστορική πρόκληση, και το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει ξεπερνώντας τις παθογένειές του, να συμβάλλει αποφασιστικά στη συσπείρωση στα σωματεία, και στη διεκδίκηση λύσεων μέσα από την ανάπτυξη μαζικών αγώνων, που θα δημιουργήσουν ρωγμές στις πολιτικές λιτότητας μέχρι την οριστική ανατροπή τους.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, μεγάλα προβλήματα που παραμένουν ανοιχτά, παρά τα επιμέρους θετικά βήματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια, απαιτούν ενωτικούς συντονισμένους   αγώνες. Αιχμές αυτών των προβλημάτων και τη φετινή χρονιά είναι η υποχρηματοδότηση, οι διορισμοί, το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, το μισθολόγιο και η άρση των αδικιών για τους νέους συναδέλφους, τα οξυμένα εργασιακά προβλήματα μόνιμων και αναπληρωτών, οι μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, οι ανεπαρκείς μεταθέσεις και αποσπάσεις, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τα ολιγομελή, η μείωση του διδακτικού ωραρίου, η επιμόρφωση, η στελέχωση σχολείων και υποστηρικτικών Δομών με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Βασική παράμετρος όλων των παραπάνω προβλημάτων είναι η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, αίτημα το οποίο παραμένει στις προτεραιότητες του εκπ/κού κινήματος.  

ΜΙΣΘΟΙ

Το επόμενο διάστημα το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών οφείλει να ξαναπιάσει το νήμα διεκδικώντας αγωνιστικά τις μισθολογικές απώλειες που έχει υποστεί τα τελευταία 8 χρόνια.  Πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι το μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17, η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, όπως ισχύει για τον ιδιωτικό τομέα και η άρση των αδικιών στο μισθολόγιο για τους νέους συναδέλφους. Τελικός στόχος παραμένει το αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Το θετικό βήμα της μη περικοπής της προσωπικής διαφοράς για τους παλιούς συνταξιούχους –κάτω από την πίεση του σ.κ- πρέπει να συνοδευτεί από  τη μη εφαρμογή του ν. Κατρούγκαλου (ν. 4387/16) για τους νέους συνταξιούχους που με τον επανυπολογισμό προκύπτει σοβαρή μείωση,  ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Θεωρούμε απαράδεκτα τα νέα όρια συνταξιοδότησης 62ετών με 40 χρόνια υπηρεσίας, ή 67ετών για τους εκπαιδευτικούς, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια -λόγω αδιοριστίας- η ηλικία  έχει αυξηθεί δραματικά και το χάσμα γενεών μέσα στην τάξη είναι τεράστιο. Διεκδικούμε σταθερά την πλήρη συνταξιοδότησή μας στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Τα τεράστια προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στις εργασιακές μας σχέσεις, (οργανικές, ωράριο, διαθέσεις σε πολλά σχολεία, άδειες, επιμόρφωση) δεν μπορούν πλέον να ρυθμίζονται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις. Είναι καιρός να συζητήσουμε σοβαρά και να διεκδικήσουμε αγωνιστικά την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου η ενότητα και η αποφασιστικότητα του κλάδου θα φέρει αποτελέσματα.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Η ΟΛΜΕ τα τελευταία χρόνια είχε σαν κεντρικό της αίτημα τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν τα πραγματικά κενά. Θεωρούμε ότι η ανακοίνωση χιλιάδων μόνιμων διορισμών δικαιώνει τους αγώνες μας και αποτελεί ένα πρώτο βήμα για να σπάσει η μαύρη εποχή της αδιοριστίας. Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι απαιτούνται: άμεση νομοθέτηση του σχεδιασμού και του τρόπου διορισμού, η εξασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων για την υλοποίησή τους, η διαδικασία των διορισμών να είναι εμπροσθοβαρής, η χρονιά 2019-20 να περιλαμβάνει και διορισμούς γενικής παιδείας, η σωστή κατανομή ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και τις διάφορες ειδικότητες.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Με την ψήφιση του νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπ/σης, δημιουργείται μια νέα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Ιδιαίτερα εκτιμάμε ότι η ψήφιση της κατάργησης του ΠΔ 152/13 και του όλου νομοθετικού  πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών,  είναι μια μεγάλη κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος, το οποίο θα πρέπει να συνεχίσει τους αγώνες του για να τη διαφυλάξει και να τη διευρύνει, ώστε η αποτίμηση του εκπ/κου έργου να είναι αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του συλλόγου και του κάθε σχολείου, με ξεκάθαρο πλαίσιο και χωρίς  φόρμες, ηλεκτρονικές καταγραφές και δημοσιοποίηση των εκθέσεων,  που θα οδηγούν σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων.

ΝΕΟ ΓΕΛ

 Η πρόταση του Υπουργείου για άλλη μια φορά εστιάζει στη Γ΄ ΓΕΛ και τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη η ανάγκη μεταρρύθμισης των προηγούμενων βαθμίδων και αναδιάρθρωσης ύλης από γυμνάσιο ως λύκειο για να έχουμε ισχυρή γενική παιδεία. Το βασικό πρόβλημα είναι ο χαρακτήρας της Γ΄ Λυκείου που μετατρέπεται από τάξη γενικής παιδείας σε τάξη προπαρασκευαστική για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ και συνοδεύεται από τοπικές  εξετάσεις με τη συμμετοχή του προφορικού βαθμού στο απολυτήριο καθώς και  με 6ωρα για τα μαθήματα των πανελλαδικών με ανοιχτό το ζήτημα του επιπέδου της ύλης. Οι αλλαγές αυτές   αποτελούν ανοιχτή πρόκληση για διεκδικήσεις του κλάδου στην κατεύθυνση των θέσεών του (ενίσχυση της γενικής παιδείας) και τη μη καταστρατήγηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

ΤΕΕ

Απαιτείται η περαιτέρω ενίσχυση της ΤΕΕ – δαπάνες, εργαστήρια, βιβλία κ.α..  Αλλαγή στον τρόπο σχηματισμού τμημάτων μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών και συγκεκριμένα άνοιγμα της φόρμας και στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αλλαγή ορίων ολιγομελών ώστε στα σχολεία που άλλαξαν ζώνη με την τελευταία αναμοριοδότηση να μην δυσκολέψει η έγκρισή τους. Έγκριση ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ και Μαθητείας.

Όλες οι δυνάμεις οφείλουν να συμβάλλουν, για να είναι  ενωτικές και μαζικές οι αντιστάσεις και οι παρεμβάσεις του κλάδου, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση ριζικών αλλαγών και εξελίξεων στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.

Αιτήματα αιχμής της επόμενης περιόδου :

Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

Μαζικούς διορισμούς για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών.  Σύστημα διορισμών με βάση τις θέσεις του κλάδου.

Αποκατάσταση απωλειών της τελευταίας οκταετίας, σε μισθούς και συντάξεις. Άρση  μισθολογικών ανισοτήτων για τους νέους συναδέλφους. Αύξηση στους βασικούς μισθούς, με πρώτο βήμα το ξεπάγωμα του μισθολόγιου για τη διετία 2016-17 και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Κατάργηση ελαστικής εργασίας, πλήρη εργασιακά δικαιώματα, 12μηνη σύμβαση για αναπληρωτές. Επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στα σχολεία της περιφέρειας (στέγαση, σίτιση, μεταφορά κλπ).

Κατάργηση του Νόμου Κατρούγκαλου (Ν. 4387/16) για το ασφαλιστικό, που μειώνει τις συντάξεις. Πλήρη σύνταξη  στους  εκπ/κους  στα 60,  µε  30  χρόνια  υπηρεσίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και  εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους.

Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013, μείωση ωρών για υπεύθυνους εργαστηρίων. Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ,  ΓΕΛ, 15 σε Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).

Όχι στην υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Γενικού Λυκείου. Το Λύκειο – αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα με ενίσχυση της γενικής παιδείας.

Στήριξη Ειδικής Αγωγής, Καλλιτεχνικών, Μουσικών, Διαπολιτισμικών σχολείων, και της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων.

Διαδικασία αποτίμησης του εκπ/κου έργου ως αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του Συλλόγου και του κάθε σχολείου, με ξεκάθαρο πλαίσιο. Η πρωτοβουλία συνεργασίας με ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, ΚΕΑ, ΟΤΑ, Γονείς και Μαθητές να ανήκει στο Σύλλογο διδασκόντων.

Να μην περάσει η αξιολόγηση του διευθυντή και του Υποδιευθυντή σχολικής μονάδας από τους εκπαιδευτικούς.

Υποστηρικτικές Δομές με πλήρη στελέχωση- χτύπημα γραφειοκρατίας και συλλογική λειτουργία.

Κατάργηση Καθηκοντολόγιου. Ο Σύλλογος να έχει τη συλλογική ευθύνη για την παιδαγωγική διαδικασία και τη λειτουργία του σχολείου. Διευθυντής συντονιστής, αιρετός και ανακλητός από το Σύλλογο.

Ουσιαστική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Διδασκαλία των μαθημάτων με βάση την επιστημονική / πανεπιστημιακή εκπαίδευσή μας.

Πρόγραμμα δράσης

Τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ με ενωτικό και αποφασιστικό τρόπο να πάρουν όλα τα μέτρα με επισκέψεις στα σχολεία, σύγκληση αντιπροσώπων κ.α. για την ενημέρωση και την κινητοποίηση των συναδέλφων/ισσών και για μαζικές Γενικές συνελεύσεις.

Άμεση απάντηση, με αποφάσεις του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στάσεις, συλλαλητήριο και παραστάσεις, σε περίπτωση κατάθεσης νομοσχεδίων (π.χ. Σύστημα Διορισμών, νέο ΓΕΛ),  με θέσεις αντίθετες με τις εκφρασμένες θέσεις του κλάδου.

Προετοιμασία του κλάδου για κλαδική απεργία την αρχή της νέας χρονιά για εργασιακά και οικονομικά αιτήματα.

 

ΣΥΝΕΚ

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018