ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΟΛΟΙ  ΤΗΝ 13η ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.

ΚΑΙ ΣΤΙΣ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ

Για ΕΛΜΕ  διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική

 

 

Συναδέλφισσες,συνάδελφοι

Οι εκλογές για την ανάδειξη ΔΣ της ΕΛΜΕ γίνονται σε μια ιδιαίτερη, κρίσιμη και  φορτισμένη περίοδο για τη χώρα μας και τους εργαζόμενους.

Το θετικό βήμα της εξόδου από το καθεστώς σκληρής επιτροπείας και της ελάφρυνσης του χρέους, παρόλο που  συνοδεύεται από δημοσιονομικά μέτρα, ελέγχους, υπέρογκα πλεονάσματα και πολιτικές λιτότητας, δημιουργεί για τους εργαζόμενους  ευνοϊκότερες προϋποθέσεις στον αγώνα τους ώστε να ανακτήσουν τις απώλειες και να επουλωθούν τα ερείπια  που άφησαν πίσω τους οι 8ετείς μνημονιακές πολιτικές. Από την άλλη, οι υπέρμαχοι του νεοφιλελευθερισμού με τις ακροδεξιές αποκλίσεις τους επιδιώκουν να ανακόψουν αυτήν την πορεία, για να παραδώσουν ξανά τη χώρα και τους εργαζόμενους στις ορέξεις των πιο ακραίων δυνάμεων της αγοράς. Με παρόμοιο τρόπο, κόμματα της ελληνικής αντιπολίτευσης διαστρέφουν με όρους αγοραίας πατριδοκαπηλίας τη θετική προσπάθεια επίλυσης χρόνιων εθνικών ζητημάτων στα Βαλκάνια, υποδαυλίζοντας το διχασμό και αναζωπυρώνοντας την ανάπτυξη ακραίων ακροδεξιών, εθνικιστικών και σκοταδιστικών δυνάμεων.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, μεγάλα προβλήματα που παραμένουν ανοιχτά, παρά τα επιμέρους θετικά βήματα που έγιναν τα τελευταία χρόνια, απαιτούν ενωτικούς συντονισμένους αγώνες. Αιχμές αυτών των προβλημάτων και τη φετινή χρονιά είναι η υποχρηματοδότηση, οι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών και το σύστημα πρόσληψης, τα δικαιώματα των αναπληρωτών, η αποτροπή της μείωσης των συντάξεων,  το μισθολόγιο και η άρση των αδικιών για τους νέους συναδέλφους, τα οξυμένα εργασιακά προβλήματα μόνιμων και αναπληρωτών, οι μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, ηι αύξηση μεταθέσεων και αποσπάσεων, η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τα ολιγομελή, η μείωση του διδακτικού ωραρίου στα πριν του 2013 επίπεδα, η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η στελέχωση σχολείων και υποστηρικτικών Δομών με επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Βασική παράμετρος όλων των παραπάνω προβλημάτων είναι η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, αίτημα το οποίο παραμένει στις προτεραιότητες του εκπαιδευτικού κινήματος.  

ΜΙΣΘΟΙ

Το επόμενο διάστημα το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών οφείλει να ξαναπιάσει το νήμα διεκδικώντας αγωνιστικά τις μισθολογικές απώλειες που έχει υποστεί τα τελευταία 8 χρόνια. Πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση είναι το μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17, η επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού, όπως ισχύει για τον ιδιωτικό τομέα και η άρση των αδικιών στο μισθολόγιο για τους νέους συναδέλφους. Τελικός στόχος παραμένει το αίτημα να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

Επίσης πρώτο βήμα για το συνταξιοδοτικό είναι το σ.κ. να πιέσει για να μην κοπεί η προσωπική διαφορά στους παλιούς συνταξιούχους από 1-1-19 και να μην εφαρμοστεί ο ν. Κατρούγκαλου (ν. 4387/16) για τους νέους συνταξιούχους που με τον επανυπολογισμό προκύπτει μείωση μέχρι και 40%, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας. Θεωρούμε απαράδεκτα τα νέα όρια συνταξιοδότησης 62ετών με 40 χρόνια υπηρεσίας, ή 67ετών για τους εκπαιδευτικούς, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια -λόγω αδιοριστίας- η ηλικία  έχει αυξηθεί δραματικά και το χάσμα γενεών μέσα στην τάξη είναι τεράστιο. Διεκδικούμε σταθερά την πλήρη συνταξιοδότησή μας στα 60 με 30 χρόνια υπηρεσίας.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ

Τα τεράστια προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στις εργασιακές μας σχέσεις, (οργανικές, ωράριο, διαθέσεις σε πολλά σχολεία, άδειες, επιμόρφωση) δεν μπορούν πλέον να ρυθμίζονται με νόμους και υπουργικές αποφάσεις. Είναι καιρός να συζητήσουμε σοβαρά και να διεκδικήσουμε αγωνιστικά την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου η ενότητα και η αποφασιστικότητα του κλάδου θα φέρει αποτελέσματα.

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ.

Η ΟΛΜΕ τα τελευταία χρόνια είχε σαν κεντρικό της αίτημα τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς που να καλύπτουν τα πραγματικά κενά σε Γενική και Ειδική Αγωγή. Θεωρούμε ότι η ανακοίνωση χιλιάδων μόνιμων διορισμών δικαιώνει τους αγώνες μας και αποτελεί ένα πρώτο βήμα για να σπάσει η μαύρη εποχή της αδιοριστίας. Ταυτόχρονα επισημαίνεται ότι απαιτούνται: άμεση νομοθέτηση του σχεδιασμού και του τρόπου διορισμού, η εξασφάλιση των απαιτούμενων κονδυλίων για την υλοποίησή τους, η διαδικασία των διορισμών να είναι εμπροσθοβαρής, η χρονιά 2019-20 να περιλαμβάνει και διορισμούς γενικής παιδείας, η σωστή κατανομή ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης και τις διάφορες ειδικότητες.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.

Με την ψήφιση του νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης, δημιουργείται μια νέα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Ιδιαίτερα εκτιμάμε ότι η ψήφιση της κατάργησης του ΠΔ 152/13 και του όλου νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, είναι μια μεγάλη κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος, το οποίο θα πρέπει να συνεχίσει τους αγώνες του για να τη διαφυλάξει και να τη διευρύνει, ώστε η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου να είναι αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του συλλόγου και του κάθε σχολείου, με ξεκάθαρο πλαίσιο και χωρίς  φόρμες, ηλεκτρονικές καταγραφές και δημοσιοποίηση των εκθέσεων, που θα οδηγούν σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων.

 

ΝΕΟ ΓΕΛ.

 Η πρόταση του Υπουργείου για άλλη μια φορά εστιάζει στη Γ΄ ΓΕΛ και τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια, χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη η ανάγκη μεταρρύθμισης των προηγούμενων βαθμίδων και αναδιάρθρωσης ύλης από γυμνάσιο ως λύκειο για να έχουμε ισχυρή γενική παιδεία. Το βασικό πρόβλημα είναι ο χαρακτήρας της Γ΄ Λυκείου που μετατρέπεται από τάξη γενικής παιδείας σε τάξη προπαρασκευαστική για τα ΑΕΙ – ΤΕΙ και συνοδεύεται από τοπικές  εξετάσεις με τη συμμετοχή του προφορικού βαθμού στο απολυτήριο καθώς και  με 6ωρα για τα μαθήματα των πανελλαδικών με ανοιχτό το ζήτημα του επιπέδου της ύλης. Οι αλλαγές αυτές αποτελούν ανοιχτή πρόκληση για διεκδικήσεις του κλάδου στην κατεύθυνση των θέσεών του (ενίσχυση της γενικής παιδείας) και να μην καταστρατηγούν εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.

ΤΕΕ.

Απαιτείται η περαιτέρω ενίσχυση της ΤΕΕ – δαπάνες, εργαστήρια, βιβλία κ.α..  Αλλαγή στον τρόπο σχηματισμού τμημάτων μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών και συγκεκριμένα άνοιγμα της φόρμας και στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αλλαγή ορίων ολιγομελών ώστε στα σχολεία που άλλαξαν ζώνη με την τελευταία αναμοριοδότηση να μην δυσκολέψει η έγκρισή τους. Έγκριση ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ και Μαθητείας.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ Σ.Κ.

Οι ακραίες λογικές παραταξιοποίησης και σκόπιμης καταστροφολογίας που ακολουθούν συγκεκριμένες δυνάμεις στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, σε ΕΛΜΕ και σε Γ. Σ. όχι μόνο δεν βοηθούν τη συσπείρωση των συναδέλφων και το χτίσιμο προϋποθέσεων  για αποτελεσματικές διεκδικήσεις, αλλά σπέρνουν μαζικά την απογοήτευση, και οδηγούν σε μοιρολατρία και αποστράτευση. Όλες οι δυνάμεις οφείλουν να συμβάλλουν, για να είναι ενωτικές και μαζικές οι αντιστάσεις και οι παρεμβάσεις του κλάδου, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη διεκδίκηση ριζικών αλλαγών και εξελίξεων στην κατεύθυνση των θέσεων και των αναγκών των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου.

Οι σημαντικές κατακτήσεις του κινήματος κατά την προηγούμενη τριετία (επαναπρόσληψη- αποκατάσταση διαθέσιμων, κατάργηση ατομικής και εξωτερικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών, αυτοδίκαιης αργίας, πολιτικής επιστράτευσης, υποχρεωτικών μεταθέσεων, επαναφορά αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, ξεπάγωμα μισθολογικών κλιμακίων, έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, μέτρα στήριξης της ΤΕΕ, πιστοποίηση ΤΠΕ και γλωσσομάθειας μέσα στο σχολείο κ.α) ανοίγουν το δρόμο για να διευρύνουμε τους αγώνες μας και να μην επιτρέψουμε την κατάργησή τους και τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς, όπως εξήγγειλε από τη ΔΕΘ ο Κ. Μητσοτάκης!

Η ΕΛΜΕ κύτταρο συλλογικότητας, αλληλεγγύης, διεκδίκησης και αγώνα.

Με βασικό άξονα την αυτοτέλεια του Συνδικάτου,  συνεχίζουμε να παλεύουμε μέσα στο Σωματείο για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. Θεωρώντας πρώτιστης σημασίας την αναζωογόνηση της ΕΛΜΕ με τη συμμετοχή όλων των συναδέλφων και συναδελφισσών, προτείνουμε και δεσμευόμαστε για:

  • Περιοδείες μελών ΔΣ ΕΛΜΕ – ενίσχυση της ζωντανής επαφής με τα σχολεία. Άνοιγμα των ζητημάτων αιχμής για συζήτηση σε κάθε Σύλλογο.
  • Ανάδειξη και ενεργοποίηση του θεσμού του αντιπροσώπου του σχολείου. Σε βασικά θέματα, πριν από τα ΔΣ ή τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, επιδιώκουμε συνεδριάσεις συλλόγων για επεξεργασία των εισηγήσεων και διαμόρφωση προτάσεων. Αξιοποίηση του Διαδικτύου για συλλογή προτάσεων και σκέψεων από τους συλλόγους των καθηγητών, υλικό που θα εμπλουτίζει τη συζήτηση στα ΔΣ ή στις ΓΣ.
  • Συνεχίζουμε να δίνουμε βάρος στα καθημερινά εργασιακά προβλήματα των συναδέλφων και στην προσπάθεια επίλυσής τους μέσα από παρεμβάσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.
  • Εκτός από τα κυρίαρχα ζητήματα, προσανατολιζόμαστε και σε επιμέρους διεκδικήσεις και πρωτοβουλίες που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των συναδέλφων (εξασφάλιση εκπτωτικών προσφορών για τους εκπαιδευτικούς σε συγκοινωνιακά μέσα, σίτιση, τρόφιμα, θεάματα, κλπ).
  • Με στόχο την  ουσιαστική συμμετοχή και παρέμβαση του κάθε συναδέλφου στη δημόσια ζωή του σωματείου (συνέλευση, ημερίδες, εκδηλώσεις, κλπ), θα στηρίξουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις που θα ευνοούν την εμπλοκή των “ανένταχτων” συναδέλφων στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων, ώστε οι άγονες μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις να δώσουν τη θέση τους σε πραγματικά συλλογικές- συμμετοχικές  δημοκρατικές διαδικασίες.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των κενών.
  • Κατάργηση ελαστικής εργασίας, πλήρη και ίσα εργασιακά δικαιώματα αναπληρωτών.
  • Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Αποκατάσταση απωλειών της τελευταίας οκταετίας, σε μισθούς και συντάξεις. Άρση μισθολογικών ανισοτήτων για τους νέους συναδέλφους.
  • Πλήρη σύνταξη στους  εκπαιδευτικούς  στα 60, µε 30  χρόνια  υπηρεσίας. Καμιά μείωση κύριων, επικουρικών συντάξεων και  εφάπαξ. Καμία αύξηση ασφαλιστικών εισφορών σε εργαζόμενους.
  • Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013, μείωση ωρών για υπεύθυνους εργαστηρίων.
  • Απόδοση οργανικής θέσης σε συνδυασμό δύο σχολικών μονάδων, με 10 τουλάχιστον ώρες.
  • Συμπλήρωση ωραρίου το πολύ σε δύο σχολικές μονάδες.
  • Μείωση μαθητών ανά τμήμα (20 σε Γυμνάσια, ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, 15 σε Ο.Π., 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
  • Στήριξη ολιγομελών τμημάτων Ομάδων προσανατολισμού ΓΕΛ και Τομέων και Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, ιδιαίτερα στις απομακρυσμένες περιοχές.
  • Ενίσχυση της ΤΕΕ, διασφάλιση λειτουργίας όλων των ΕΠΑΛ. Αλλαγή στον τρόπο σχηματισμού τμημάτων μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών και έγκριση όλων των ολιγομελών.
  • Όχι στην υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρατου Γενικού Λυκείου. Το Λύκειο – αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα με ενίσχυση της γενικής παιδείας.
  • Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, μετά την κατάργηση του ΠΔ 152 για την ατομική αξιολόγηση. Όχι στην αξιολόγηση στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές δεσμεύσεις. Όχι στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις.
  • Κατάργηση Καθηκοντολόγιου. Ο Σύλλογος να έχει τη συλλογική ευθύνη για την παιδαγωγική διαδικασία και τη λειτουργία του σχολείου. Διευθυντής συντονιστής, αιρετός και ανακλητός από το Σύλλογο.
  • Ουσιαστική στήριξη και αναβάθμιση των δομών της ειδικής αγωγής, στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό. Κανένα παιδί εκτός της δομής που έχει ανάγκη.
  • Έγκαιρη και συστηματική λειτουργία αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των μαθητών (ενισχυτική, πρόσθετη, παράλληλη διδακτική στήριξη, ΖΕΠ, κ.ά ). Ισότιμη ένταξη – σχολική και κοινωνική – όλων των παιδιών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στη σχέση τους με το εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Άμεση αντιμετώπιση των ιδιαίτερων προβλημάτων (υποδομές, εκπαιδευτικοί ειδικότητας, μεταφορά μαθητών) για τα μουσικά, καλλιτεχνικά και διαπολιτισμικά σχολεία.
  • Ένταξη των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία με λειτουργία τάξεων υποδοχής και δημιουργία των αναγκαίων υποδομών.
  • Ουσιαστική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Διδασκαλία των μαθημάτων με βάση την επιστημονική / πανεπιστημιακή εκπαίδευσή μας.

ΕΔΩ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

ΕΔΩ Η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ