Η ΕΡΑ προτείνει την διενεργεια έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων- ολομέλεια προέδρων στις 19-10-2019  για την αγωνιστική πορεία του κλάδου

 

Συγκεκριμένα στη ανακοίνωσή της αναφέρει :

Δυναμώνουμε τους συλλόγους μας, τις συλλογικές μας διεκδικήσεις-συμμετέχουμε στις Έκτακτες Γ.Σ., ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντεργατική πολιτική, ενάντια στο «ο καθένας μόνος του»

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε βρίσκοντας τον κλάδο, την εκπαίδευση, τους εργαζομένους ούτε καν σε  σημειωτόν αλλά πίσω από κατακτήσεις και κυρίως πίσω από τις προσδοκίες για την οριστική απαλλαγή από σειρά παθογενειών και πολιτικών που σημάδεψαν τη χώρα την τελευταία 20ετία και  κυρίως από το 2010 και μετά.

Η κυβέρνηση της ΝΔ με νόμους που ήδη ψήφισε και με όσα έχει εξαγγείλει προς υλοποίηση γυρίζει πίσω τον καιρό με πολιτικές μνημονιακότερες των  μνημονίων.

Το «Επιτελικό κράτος»,με την ΕΥΠ στους δημόσιους οργανισμούς και τις εξουσίες συγκεντρωμένες στο πρωθυπουργικό γραφείο,  ηκατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης,το ψαλίδισμα των συλλογικών συμβάσεων, η έρευνα εμπόρευμα από το υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο «Ανάπτυξης και Επενδύσεων», το«Αναπτυξιακό νομοσχέδιο» και ο συνδικαλιστικός νόμος με ατομικές και από το σπίτι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, ώστε ο κάθε εργαζόμενος μόνος του ουσιαστικά να προχωράει σε συμβάσεις και μόνος του να «αποφασίζει» έξω από συλλόγους και συνδικάτα, μόνος απέναντι στην εργοδοσία και στο κράτος είναι η «κανονικότητα» της κυβέρνησης της ΝΔ συνθέτοντας  μια στοχευμένη πολιτική που δικαιολογεί τον τίτλο «Μνημόνιο ΣΕΒ-ΝΔ».

η κατάσταση στην εκπαίδευση και οι διεκδικήσεις μας

  • μόνιμοι μαζικοί διορισμοί

Η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε εξαρχής το στίγμα για το πώς βλέπει την εκπαίδευση και την εργασία των εκπαιδευτικών με το πάγωμα των 4.500 μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και το κόψιμο των 10.500 διορισμών στην Γενική που θα αποτελούσαν κρίσιμο και πρώτο βήμα για την αποκατάσταση της χρόνιας αδιοριστίας και της ταλαιπωρίας χιλιάδων αναπληρωτών, αλλά της της λειτουργίας συνολικά της εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών. Όμωςο εκπαιδευτικός κόσμος μετά από χρόνια αγώνων και ειδικά μετά την περσινή χρονιά όπου το θέμα των μόνιμων διορισμών ήταν πρώτο στις διεκδικήσεις του με πληθώρα απεργιακών κινητοποιήσεων και δυναμικών διαδηλώσεων δεν πρόκειται να δεχτεί ως τετελεσμένο γεγονός την παραπάνω επιλογή της κυβέρνησης.

Η ΕΡΑ προτείνει κινητοποιήσεις και απεργιακό αγώνα πριν την κατάθεση τουπροϋπολογισμού με στόχο άμεσα να ξεκινήσει η διαδικασία διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τουλάχιστον  οι 10.500 διορισμοί στην Γενική όχι μόνο να μην κοπούν, αλλά να εγγραφεί η απαραίτητή πίστωση στον προϋπολογισμό με στόχο  να μεγαλώσει κατά πολύ ο αριθμός έτσι που για όλες τις  θέσεις που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες να γίνουν αντίστοιχοι μόνιμοι διορισμοί.

  • Εφαρμογή του νόμου της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο σε όλους τους δήμους

Ο κλάδος είχε ιστορική νίκη με την ψήφιση του νόμου της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. ΄Το πόσο σημαντικός ήταν αυτός ο νόμος φαίνεται από το γεγονός ότι η ΝΔ ως κυβέρνηση ζύγισε και θα ζυγίσει πολύ αν θα κάνει αυτό που ως αντιπολίτευση έπραξε, την καταψήφιση δηλαδή του νόμου στη βουλή (μαζί με το ΚΙΝΑΛ και το κκε). Όμως το 2020 πρέπει παντού να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο όπως άλλωστε προβλέπεται από τον νόμο.  Για το θέμα αυτό δεν εφησυχάζουμε, αντίθετα, ο κλάδος συνολικά πρέπει να επιμείνει και να πάρει δεσμεύσεις για την πλήρη εφαρμογή του νόμου και όχι να συνεχιστεί το κουτσούρεμα αυτού όπως έκανε μέχρι τώρα η κυβέρνηση με την αφαίρεση δήμων που από φέτος είχε προγραμματιστεί να ισχύσει στα όριά τους ο νόμος.

  • η αξιολόγηση

Η κυβέρνησή της ΝΔ και η υπουργός παιδείας έχει εξαγγείλει την επαναφορά της προσωπικής αξιολόγησης τωνεκπαιδευτικώνκαι τη σύνδεσή της με τον μισθό, αφήνοντας ανοιχτές τις …πόρτες και για απόλυση από τη στιγμή που κάνουν λόγω για επαναφορά του νόμου που άφησαν «στη μέση» το 2014 της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Ο κλάδος με αγώνες κατάφερε να καταργηθεί η προσωπική αξιολόγηση (κατάργηση του Π.Δ. 152) και δεν θα επιτρέψει να συμβεί αυτό που αποτράπηκε, να ξαναγίνουν δηλαδή τα σχολεία ιδρύματα φόβου για την εργασία των εκπαιδευτικών με άμεση συνέπεια στην παιδαγωγική λειτουργία, στη συνεργασία και στη συλλογικότητα και με τους εκπαιδευτικούς να βαδίζουν  στο βωμό του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω».

  • Υπεύθυνος ολοημέρου- αναλυτικό-ωρολόγιο πρόγραμμα

Η ΕΡΑ έδωσε τη μάχη για έναν και ενιαίο τύπο σχολείου με ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα και με όλες τις ειδικότητες  για όλους τους μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα, και στα πολυθέσια και στα ολιγοθέσια σχολεία, μάχη που κερδήθηκε σταματώντας την ύπαρξη διαφορετικών τύπων σχολείων και τη διαφορετική αντιμετώπιση εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον η διασφάλιση της παιδαγωγικής σχέσης δασκάλου και μαθητών στο δημοτικό σχολείο με την θεσμοθέτηση του σταθερού δασκάλου ανά τμήμα αποτελεί μια σημαντική κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος που υλοποιήθηκε μέσα από το Π.Δ.79/2017, η διασφάλιση της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα για κάθε τμήμα στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο καθώς και η μείωση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 22. Όμως η επαναφορά του υπεύθυνου ολοημέρου δεν επιτεύχθηκε και αυτό πρέπει να γίνει για την καλύτερη λειτουργεία του ολοήμερου σχολείου. Πρότασή μας:  Από 2 τμήματα και πάνω να υπάρχει σταθερός εκπαιδευτικός υπεύθυνοςολοημέρου καθώς και για την εγγραφή στο ολοήμερο των μαθητών μοναδική προϋπόθεση να είναι η υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

Παράλληλα διεκδικούμε συνολική αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και των διδακτικών βιβλίων καθώς και αναμόρφωση της δομής του σχολείου σύμφωνα με τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες των μαθητών μας σε  ένα 14χρονο σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο.

  • «Αυτονομία σχολικών μονάδων» – αναγνώριση κολεγίων ως πανεπιστήμια- «επιλογή» Δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η υπουργός Παιδείας δεν έκρυψαν ότι στόχο έχουν την αλλαγή του άρθρου 16 του συντάγματος και εν όσο αυτό δεν το καταφέρνουν νομοθετικά με τη συνταγματική αλλαγή που επιδιώκουν το καταστρατηγούν στην πράξη. Έτσι προχωρούν στην αναγνώριση των κολεγίων ως πανεπιστήμια δίνοντας ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν μένουν μόνο στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο υπερτονισμός της επιλογής ως «ελεύθερης» μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων σε συνδυασμό με την «αυτονομία» και των δημόσιων σχολείων ένα πράγμα προμηνύει. Το κουτσούρεμα της υποχρέωσης του κράτους για δημόσια δωρεάν παιδεία, τη μεταβολή των σχολείων σε οικονομικές μονάδες που θα έχουν οι γονείς τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ αυτών, τη μείωση του «μισθολογικού κόστους» για το κράτοςμε την ενθάρρυνση δημιουργίας και λειτουργίας Ιδιωτικών σχολείων και εκτεταμένων «χορηγιών» στα δημόσια.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, αν τα παραπάνω περάσουν θα πρόκειται για αρμαγεδώνα ενάντια στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και εκεί που το εκπαιδευτικό κίνημα θα στοχεύει σε ενιαία αναβαθμισμένη 14χρονη δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση αυτή θα παρέχεται τελικά με όρους αγοράς. Αν τα παραπάνω δεν αποτραπούν θα συντελεστεί αλλοίωση εκ θεμελίων της ίδιας της φυσιογνωμίας της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αλλά και του ρόλου και των δικαιωμάτων εν συνόλω των εκπαιδευτικών.

Για όλους αυτούς τους λόγους η συμμετοχή μας στις Γενικές Συνελεύσεις αλλά και πρωτοβουλίες ανά σύλλογο διδασκόντων για συζητήσεις με στόχο την κοινή στάση είναι για όλους/ες  μας μονόδρομος.

το διεκδικητικό μας πλαίσιο:

  • Απόσυρση του «αναπτυξιακού» νομοσχεδίου που καταργεί στην πράξη τα καταστατικά των Συλλόγων-συνδικάτων και ελέγχει ηλεκτρονικά την ατομική και συλλογική στάση των εργαζομένων. Συλλογικές συμβάσεις και όχι ατομικές που μεταβάλλουν σε ομήρους της εργοδοσίας τους εργαζόμενους. Κάτω τα χέρια από τη μισθωτή εργασία και τα δικαιώματα.
  • Μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση τώρα, στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση!
  • Δικαιώματα στους συμβασιούχους αναπληρωτές ίσα με αυτά των μονίμων. Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας, πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα των αναπληρωτών. Επίλυση των ιδιαίτερων προβλημάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών στα σχολεία της επικράτειας (στέγαση, σίτιση, μεταφορά κλπ).
  • Σταθερός εκπαιδευτικός υπέυθυνοςολοημέρου
  • Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση –εξίσωση με αυτό της δευτεροβάθμιας.Συνέχιση της αναλογικής μείωσης του ωραρίου και μετά την 20ετία.
  • Όλες οι αποσπάσεις (και στους φορείς) να γίνονται με καθορισμένα αντικειμενικά κριτήρια και μέσω των υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών που υπάρχουν.
  • Εφαρμογή του Νόμου για τη δίχρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο παντού.
  • 14χρονη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.
  • Όχι στην «αυτονομία»ΝΔ –ΟΟΣΑ-ΣΕΒ (οικονομική-διοικητική) των σχολείων που θα είναι η απαρχή της μετατροπής του δημόσιου δωρεάν σχολείου σε εταιρία εκπαίδευσης.
  • Γενικευμένο πρόγραμμα επιμόρφωσηςμε απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.
  • Όχι στην προσωπική αξιολόγηση και στην «αξιολογική» κατάταξη των σχολείων, όχι στον μισθοδοτικό και εργασιακόέλεγχο των εκπαιδευτικώνμέσω αυτής.
  • Διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου ως αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του συλλόγου διδασκόντων και του κάθε σχολείου και όχι ως διαδικασία διαχωρισμού και κατάταξης των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
  • Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
  • Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης.
  • Η ενισχυτική διδασκαλία να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον εκπαιδευτικό στα πολυθέσια σχολεία.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη
  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλα τα σχολεία, νηπιαγωγεία και δημοτικά.
  • Κάλυψη οδοιπορικών μετακίνησης στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν ωράριο σε διαφορετικές σχολικές μονάδες.
  • Αυξήσεις δαπανών για την παιδεία.
  • αυξήσεις στους μισθούς,ξεπάγωμα του μισθολογίου για τη διετία 2016-17 και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
  • Κατάργηση των ορίων συνταξιοδότησης. 35 χρόνια δουλειάς με πλήρεις συντάξεις και κατάργηση των τιμωρητικών «πέναλτυ» μετά την 30ετία.
  • Γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.
  • Ίδρυση Δημόσιου οργανισμού ανέγερσης σχολικών κτηρίων-λύση του στεγαστικού προβλήματος με ανέγερση σύγχρονων σχολείων, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών.