«Τέσσερις νηπιαγωγοί που διδάσκουν στην Κρήτη κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου στις 22 Οκτωβρίου γιατί στο πλαίσιο εγκεκριμένου μαθήματος αγωγής υγείας, μίλησαν στα παιδιά για την επιστημονική ονομασία των γεννητικών οργάνων. Τους μίλησαν δηλαδή για το πέος και το αιδοίο. Κι αυτό ήταν το έγκλημά τους. Έγκλημα καθοσιώσεως δηλαδή!  Συμφωνα με το ρεπορτάζ της «Πατρίδος που συνεχίζει ως εξής:

Η είδηση μοιάζει να είναι βγαλμένη από την εποχή του Mεσοπολέμου. Τότε που ο περιβόητος γιατρός Μωυσίδης έγραφε και… τεκμηρίωνε (το 1927) ότι ο αυνανισμός είναι «πάθος επονείδιστον” που προκαλεί αρρώστιες και ενίοτε… τυφλώνει!

Τότε, που ο Δελμούζος με τον Τριανταφυλλίδη και τον Γληνό έφτιαχναν τον Εκπαιδευτικό Όμιλο και κάθονταν στο σκαμνί του κατηγορουμένου μαζί με άλλους δασκάλους για τις μεθόδους που χρησιμοποιούσαν ώστε να κάνουν τα παιδιά καλύτερα, να τα μορφώσουν, να τα έχουν έτοιμα για το αύριο μιας σκληρής ζωής.

Αλλά πώς και ποιοι να το καταλάβουν αυτό; Εκείνοι που επέμεναν σε ένα Σχολείο που θα προετοίμαζε τους μαθητές για ένα κόσμο που δεν υπάρχει! Και τώρα; Μια από τα ίδια;

«Σ’ αυτόν τον τόπο όπου όλοι είμαστε τόσο τραγικά αυτοδίδακτοι…», που έλεγε και ο Σεφέρης, τα πάντα μπορείς να ακούσεις, ακόμη και το 2019. Μετά Χριστόν, για να μην έχουμε παρανοήσεις.

Ακούγεται αδιανόητο, σήμερα, να είναι υπόλογοι κάποιοι δάσκαλοι που προσπάθησαν όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο κατανοητά να μιλήσουν στα παιδιά για το σώμα τους, να τους εξηγήσουν τον πραγματικό κόσμο, με όρους επιστημονικούς, σε συνθήκες αξιοπρέπειας, χωρίς ίχνος υπαινιγμών και άλλων κουτοπόνηρων σχολίων. Είναι οι δάσκαλοι κατηγορούμενοι ενώ έπρεπε να είναι υπόλογο το ίδιο το κράτος που ακόμη… ψάχνει τρόπους να βάλει στο Σχολείο τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση!

Μια εκπαίδευση που πιθανώς θα περιόριζε στο ελάχιστο και τις σεξουαλικές κακοποιήσεις, θα μείωνε αυτού του τύπου τα εγκλήματα, ακόμη και το μπούλινγκ σε τέτοια ζητήματα. Και δυστυχώς δεν είναι μόνο αυτή η είδηση που περνά απαρατήρητη. Καθημερινά στα σχολεία ακούς για γονείς να το τραβάνε στα άκρα, να εγκαλούν δασκάλους- ακόμη και στον εισαγγελέα υπηρεσίας- γιατί κάτι… δεν τους άρεσε με το παιδί τους.

Κάποιος στραβοκοίταξε τον κανακάρη τους.

Από τον… δάσκαλο τύραννο με τη βέργα, αλλοτινών εποχών, φτάσαμε σήμερα στο άλλο άκρο. Στον γονιό με το δάκτυλο στραμμένο στην εκπαιδευτική κοινότητα, στον ξαφνικά ενδιαφερόμενο μπαμπά που δεν σηκώνει μύγα στο… κινητό του τηλέφωνο. Δεν μπορεί να ανεχτεί το λάθος του απογόνου του. Που στην πραγματικότητα είναι το δικό του λάθος. Ή… πάθος που ενίοτε τυφλώνει!

Κάτι λοιπόν δεν πάει καλά στο… σύστημα, κάτι πρέπει να μην πηγαίνει καλά στην εκπαίδευση, που θα έλεγε και ο Αλέξανδρος Δουμάς: ´«Ενώ τα περισσότερα παιδιά είναι έξυπνα, οι περισσότεροι ενήλικες είναι κουτοί».

Σύμφωνα με το ρεπορταζ της: lifo

Η κ. Γερούκη εξηγεί ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής διδάσκεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες και υπογραμμίζει ότι τα παιδιά μέσω της γνώσης μπορούν να διδαχθούν πολλά προστατεύοντας παράλληλα τον εαυτό τους. «Θα είχαμε για παράδειγμα πολύ λιγότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, για τα οποία διαβάζουμε πολύ συχνά στην Κρήτη, γιατί τα ίδια τα παιδιά θα ήξεραν τι επιτρέπεται και τι όχι στο άγγιγμα και θα ενημέρωναν κάποιον από το περιβάλλον τους,ακόμη κι αν ο δράστης ήταν ο γονιός τους», υπογράμμισε η ίδια.

Σχετικά με το πώς πρέπει να μιλούν οι γονείς στα παιδιά τους για τα σεξουαλικά όργανα, η κ. Γερούκη αναφέρει: «Οι ίδιοι οι γονείς πολλές φορές δεν ξέρουν τι να απαντήσουν στα παιδιά τους, θέλουν να τους μιλήσουν αλλά δεν ξέρουν τον τρόπο. Αντιμετωπίζουν τα γεννητικά όργανα σα να μην υπάρχουν και το μήνυμα που στέλνουν στα παιδιά τους είναι είτε ότι πρόκειται για όργανα άνευ σημασίας, είτε ότι πρέπει να ντρέπονται γι’ αυτά, όμως και τα δύο μηνύματα είναι λάθος. Το σωστό είναι να πούμε στα παιδιά του νηπιαγωγείου ότι η επιστημονική ονομασία τους είναι πέος και αιδοίο.

Είναι πράγματι οξύμωρο, από την μια να παίρνουμε παγκόσμιο βραβείο για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που ετοιμάσαμε και από την άλλη, κάποιοι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα να οδηγούνται στο δικαστήριο ως κατηγορούμενοι»

Η Μαργαρίτα Γερούκη θα βρεθεί στο Μεξικό με αφορμή μια παγκόσμια διάκριση. Συγκεκριμένα, με το βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας στη Σεξουαλική Αγωγή 2019, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Σεξουαλική Υγεία, θα τιμηθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις». Στην κατηγορία του βραβείου (ατομικές συμμετοχές και ΜΚΟ) υπήρχαν 19 συμμετοχές από διάφορες χώρες του κόσμου, από ανθρώπους με μεγάλη αναγνώριση στον χώρο της σεξουαλικής εκπαίδευσης, ωστόσο η δουλειά της ελληνικής ομάδας υπήρξε εντυπωσιακή και ξεχώρισε. Το πρόγραμμα «Παίζω με τον Φρίξο, (ένα σκατζόχοιρο) και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» εξερευνά την σεξουαλικότητα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης και αφορά το σώμα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αναπαραγωγή, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στηρίζεται σε γνώσεις, σε καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας αλλά και στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προάγουν την υγεία και την ευεξία των ατόμων. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει πέντε ενότητες μαθημάτων για την τάξη αλλά και αντίστοιχες υποστηρικτικές ενότητες για τις/τους εκπαιδευτικούς. Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κυρίως μέσα από επιστημονικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παραπάνω θέματα καθώς από τη μία μεριά το θέμα της σεξουαλικότητας παρουσιάζεται με διάφορους τρόπους, πολλές φορές όχι αξιόπιστους, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, από την άλλη κάποιοι γονείς, που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την καθοδήγηση των παιδιών τους και σε θέματα σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά τα καθήκοντα. Επιπλέον γνωρίζουμε ότι στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται συνήθως οι υπεύθυνοι για την κακοποίησή του. Είναι λοιπόν στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αναλάβουν, σε συνεργασία πάντα με την οικογένεια, να παρουσιάσουν και συζητήσουν μεθοδικά και επιστημονικά το ζήτημα αυτό. Τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βρίσκονται στο αναπτυξιακό αυτό στάδιο της ζωής τους όπου θα πρέπει να γνωρίσουν ζητήματα που αφορούν το σώμα τους, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, επίσης ζητήματα που αφορούν τις κοινωνικές ανθρώπινες σχέσεις, να επεξεργαστούν αποδεκτούς κώδικες επικοινωνίας και να μάθουν να προστατεύονται από τυχόν επιβλαβείς συμπεριφορές των ενηλίκων. Όλα τα παραπάνω είναι δυνατό να γίνουν διδακτικές ενότητες μιας συστηματικής παρέμβασης με στόχο τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών. Πηγή