Ο Νεκτάριος Κορδής  αιρετός στο  ΚΥΣΔΕ εκλεγμένος  με το ψηφοδέλτιο  των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων επεξεργάστηκε στοιχεία σχετικά με τον αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών και τις  προσλήψεις  αναπληρωτών την τρέχουσα σχολική  χρονιά 2019-2020 σε συνέχεια παλαιότερων ενημερωτικών του
για την εικόνα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει:

Α. Κατανομή μονίμων
εκπαιδευτικών

Με βάση τα στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος  myschool ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια είναι 64.282 Η
κατανομή των 64.282 μόνιμων εκπαιδευτικών Δ.Ε. ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης είναι
η ακόλουθη:

ΔΙΕΥΘ. Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ
Α΄ ΑΘΗΝΑΣ 4115 6,40%
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ 1510 2,34%
Α ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 2979 4,63%
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 2833 4,40%
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 559 0,88%
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 506 0,86%
ΑΡΤΑΣ 504 0,78%
ΑΧΑΪΑΣ 2127 3,38%
Β΄ ΑΘΗΝΑΣ 2535 3,94%
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 809 1,25%
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ 2974 4,62%
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 247 0,38%
Δ΄ΑΘΗΝΑΣ 2506 3,89%
ΔΡΑΜΑΣ 653 1,01%
Β  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 3137 4,88%
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ 1074 1,67%
 ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 1380 2,14%
  ΕΒΡΟΥ 782 1,21%
ΕΥΒΟΙΑΣ 1231 1,91%
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 145 0,22%
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 297 0,46%
ΗΛΕΙΑΣ 1025 1,59%
ΗΜΑΘΙΑΣ 928 1,44%
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 1944 3,02%
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 391 0,60%
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 1026 1,59%
ΚΑΒΑΛΑΣ 852 1,32%
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 770 1,19%
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 374 0,58%
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 790 1,22%
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 295 0,45%
ΚΙΛΚΙΣ 499 0,77%
ΚΟΖΑΝΗΣ 1129 1,75%
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 921 1,43%
 ΚΥΚΛΑΔΩΝ 896 1,39%
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 479 0,74%
ΛΑΡΙΣΑΣ 1788 2,78%
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 500 0,77%
ΛΕΣΒΟΥ 744 1,15%
ΛΕΥΚΑΔΑΣ 238 0,37%
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 1315 2,04%
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 914 1,42%
ΞΑΝΘΗΣ 621 0,96%
ΠΕΙΡΑΙΑ 3113 4,84%
ΠΕΛΛΑΣ 896 1,39%
ΠΙΕΡΙΑΣ 1004 1,56%
ΠΡΕΒΕΖΑΣ 434 0,67%
ΡΕΘΥΜΝΟΥ 577 0,89%
ΡΟΔΟΠΗΣ 451 0,70%
ΣΑΜΟΥ 317 0,49%
ΣΕΡΡΩΝ 1053 1,63%
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 907 1,41%
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 884 1,37%
ΦΛΩΡΙΝΑΣ 424 0,65%
ΦΩΚΙΔΑΣ 231 0,35%
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 680 1,05%
ΧΑΝΙΩΝ 1090 1,69%
ΧΙΟΥ 517 0,80%
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ 108 0,16%
ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 82 0,12%
ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ 180 0,28%
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠ. 64282

Με βάση τα
στοιχεία αυτά παρατηρούμε ότι οι 5
μεγαλύτερες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
είναι η Α΄ Αθήνας με 6,40% των μονίμων
και ακολουθούν η Δυτική Θεσσαλονίκη με 4,88%, ο Πειραιάς με 4,84%, η Γ΄ Αθήνας με
4,62% και η Ανατολική Θεσσαλονίκη με 4,4%. Αντίστοιχα οι 5 Διευθύνσεις με τον μικρότερο αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών είναι η
Ευρυτανία με 0,22% και ακολουθούν  η
Φωκίδα με 0,35% Λευκάδα με 0,37%, τα Γρεβενά με 0,38%, και η Κεφαλληνία με
0,45%.

Στην Περιφέρεια Αττικής
υπηρετούν 19.150 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 29,60% των υπηρετούντων, στην Κεντρική Μακεδονία 11.176 μόνιμοι
εκπαιδευτικοί δηλαδή το 17,27% των υπηρετούντων, στην Θεσσαλία 4.780 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,39% των
υπηρετούντων, στην Δυτική Ελλάδα 4.662
μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 7,20% των υπηρετούντων, στην Κρήτη 4.111 μόνιμοι εκπαιδευτικοί
δηλαδή το 6,35% των υπηρετούντων, στο Νότιο
Αιγαίο
2.776 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 4,31% των υπηρετούντων, στο Βόρειο Αιγαίο 859 μόνιμοι εκπαιδευτικοί
δηλαδή το 1,33% των υπηρετούντων, στα Ιόνια
Νησιά
1.620 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 2,52% των υπηρετούντων, στην Πελοπόννησο 3.379 μόνιμοι εκπαιδευτικοί
δηλαδή το 5,25% των υπηρετούντων, στη Στερεά
Ελλάδα
3.155 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 4,9% των υπηρετούντων, στην Ήπειρο 2.355 μόνιμοι εκπαιδευτικοί
δηλαδή το 3,66% των υπηρετούντων,  στη Δυτική Μακεδονία 2.174 μόνιμοι
εκπαιδευτικοί δηλαδή το 3,38 % των υπηρετούντων και τέλος στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη 3.359 μόνιμοι
εκπαιδευτικοί δηλαδή το 5,22% των υπηρετούντων.

Η συνολική αποτύπωση ανά περιφέρεια είναι η ακόλουθη:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΡ. ΕΚΠΑΙΔ. ΠΟΣΟΣΤΟ
ΑΤΤΙΚΗ 19150 29,60%
ΚΕΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 11176 17,27%
ΘΕΣΣΑΛΙΑ 4780 7,39%
ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 4662 7,20%
ΚΡΗΤΗ 4111 6,35%
ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 2776 4,31%
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 859 1,33%
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ 1620 2,52%
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ 3379 5,25%
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 3155 4,90%
ΗΠΕΙΡΟΣ 2355 3,66%
ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 2174 3,38%
ΑΝ. ΜΑΚΕΔ. ΘΡΑΚ 3359 5,22%

Στην Επαγγελματική Εκπαίδευση υπηρετούν 11.680
μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 18,05% των υπηρετούντων, στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία 233
μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 0,36% των υπηρετούντων, στα  Εκκλησιαστικά
και το Ιεροσπουδαστήριο
141 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 0,21% των
υπηρετούντων, στα Διαπολιτισμικά Σχολεία
226 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 0,34% των υπηρετούντων, στα Καλλιτεχνικά Σχολεία 144 μόνιμοι
εκπαιδευτικοί δηλαδή το 0,22% των υπηρετούντων, στα Μουσικά Σχολεία 1.716 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 2,65% των
υπηρετούντων, στην Ειδική Αγωγή 1.048
μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 1,62 των υπηρετούντων, στα Εσπερινά Σχολεία 2.843 μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 4,39% των
υπηρετούντων, στα Ημερήσια ΓΕΛ 19.300
μόνιμοι εκπαιδευτικοί δηλαδή το 29,83% των υπηρετούντων και στα Ημερήσια Γυμνάσια 28.139 μόνιμοι
εκπαιδευτικοί δηλαδή το 43,5% των υπηρετούντων.

Οι κλάδοι
με το μεγαλύτερο αριθμό μονίμων εκπαιδευτικών
είναι οι ακόλουθοι:

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜ. ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ
ΠΕ01 3015 4,66%
ΠΕ02 15951 24,66%
ΠΕ03 6502 10,05%
ΠΕ04.01 3981 6,15%
ΠΕ04.02 1717 2,65%
ΠΕ04.04 1062 1,64%
ΠΕ05 1691 2,61%
ΠΕ06 3793 5,86%
ΠΕ07 1329 2,05%
ΠΕ11 4354 6,73%
ΠΕ78 1489 2,31%
ΠΕ79.01 1625 2,51%
ΠΕ80 2828 4,37%
ΠΕ82 1819 2,81%
ΠΕ83 1150 1,77%
ΠΕ86 5254 8,12%
ΠΕ87 1214 1,87%

Σχετικά με τη
Δεύτερη Ειδικότητα 407 έχουν
ειδικότητα ΠΕ02, 689 ΠΕ03, 463 ΠΕ04.01, 107 ΠΕ11, 210 έχουν δεύτερη ειδικότητα
ΠΕ80 και 273 έχουν ΠΕ86.

Σε σχέση με
την ηλικιακή επιβάρυνση των εκπαιδευτικών
τα στοιχεία που αφορούν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς είναι τα ακόλουθα:

ΕΤΟΣ ΓΕΝΝ. ΑΡΙΘ. ΕΚΠΑΙΔ. ΠΟΣΟΣΤΟ
1952 170 0,26%
1953 301 0,46%
1954 -1956 2782 4,32%
1957-1959 6200 9,64%
1960-1962 8977 13,96%
1963-1965 10665 16,59%
1966-1968 10776 16,76%
1969-1971 7892 12,27%
1972-1974 6404 9,96%
1975-1977 5255 8,17%
1978-1980 3268 5,08%
1981-1983 1229 1,91%
1984-1986 185 0,28%
1987-1989 3 0,004%
1990-1992 1 0,001%
1993-1995 1 0,001%
1996 1 0,001%

Από την μελέτη του πίνακα παρατηρούμε κάποια συγκλονιστικά ευρήματα!:

  • Από 50 ετών και άνω, δηλαδή γεννηθέντες από το 1969
    και προγενέστερα είναι 42.672 εκπαιδευτικοί δηλαδή το 72,68% των μονίμων
    εκπαιδευτικών!
  • Η πλειονότητα
    των μονίμων εκπαιδευτικών είναι οι γεννηθέντες μεταξύ 1963-1968 που είναι
    21.441 εκπαιδευτικοί δηλαδή το 33,35% των μονίμων εκπαιδευτικών. Συνεπώς το 1/3 των εκπαιδευτικών είναι σε
    ηλικίες από 51-56 ετών!
  • Από τους μόνιμους
    εκπαιδευτικούς οι περισσότεροι είναι οι γεννηθέντες το 1966 (3.919 εκπαιδευτικοί
    ποσοστό 6,09%), ακολουθούν οι γεννηθέντες το 1965 (3.794 εκπαιδευτικοί ποσοστό 5,90%),
    οι γεννηθέντες το 1964 (3.715 εκπαιδευτικοί ποσοστό 5,77%) και τέλος οι γεννηθέντες
    το 1967 (3.701 εκπαιδευτικοί ποσοστό 5,75%). Συνεπώς οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με ηλικία από 52-55 ετών είναι  το 23,5% των υπηρετούντων!

   Υπενθυμίζω
ότι σε σχέση με την ηλικιακή επιβάρυνση των εκπαιδευτικών
στην Ελλάδα, είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία στοιχεία της EYROSTAT για το 2017
στην Ελλάδα το 47,3%  όλων των
εκπαιδευτικών είναι άνω των 50 ετών!
Εξ αυτών το 59,5% έχει ηλικίες από
50-54 ετών, το 30,5% από 55-59, το 8,5% από 60-64 ετών και το 0,95% πάνω από 65
ετών! Η Τουρκία έχει το χαμηλότερο Μ.Ο ηλικίας αφού μόνο το 11% είναι άνω των
50 ετών και στην πρώτη θέση η Ιταλία με το 53,5% των εκπαιδευτικών της να είναι
άνω των 50 ετών! Ο Μ.Ο. για τις χώρες της Ε.Ε είναι στο 36,4% Οι εκπαιδευτικοί
στην Ε.Ε. το 2017 ήταν 5,8 εκατομμύρια. Από αυτούς το 72% ήταν γυναίκες και το
28% άνδρες. Εξ αυτών το 9% ήταν κάτω των 30 ετών και το 36% άνω των 50 ετών!Στην Ελλάδα οι άνδρες εκπαιδευτικοί
είναι κάτω από 34% Το 9% των εκπαιδευτικών στην Ε.Ε. είναι πάνω από 60%  Η
Ελλάδα βρίσκεται στην 5η θέση της σχετικής κατάταξης με τους πιο ηλικιωμένους
εκπαιδευτικούς!
 Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει και η μεταβολή αυτού
του ποσοστού από τις προηγούμενες μετρήσεις της Eurostat που χρονολογούνται στο
2014. Εδώ παρατηρούμε πως η  Ελλάδα βρίσκεται
στην πρώτη θέση με διαφορά (16 μονάδες αύξηση σε σχέση με το 2014)! Το 2014 το
31,6% των εκπαιδευτικών ήταν πάνω από 50 ετών και σήμερα το 47,3%! Είναι προφανές ότι η χρόνια αδιοριστία και
οι ασφαλιστικές ρυθμίσεις που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται μέχρι
και τα 67 έτη, θα επιβαρύνουν συνεχώς τα μεγέθη αυτά! Με τα δεδομένα αυτά πολλοί
εκπαιδευτικοί θα έχουν σχεδόν 50 χρόνια διαφορά ηλικίας με τους μαθητές τους! Κάτι
που αποτελεί σοβαρό παιδαγωγικό ζήτημα! Το αίτημα για μόνιμους διορισμούς
εκπαιδευτικών γίνεται πολύ πιο επιτακτικό με τα στοιχεία αυτά!

Σε σχέση με
την χρόνια υπηρεσίας των εκπαιδευτικών (
βάση αναφοράς το ΦΕΚ Διορισμού)  
τα
στοιχεία που αφορούν τους μόνιμους εκπαιδευτικούς είναι τα ακόλουθα:

ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡ. ΑΡΙΘ. ΕΚΠΑΙΔ. ΠΟΣΟΣΤΟ
40-42 16 0,02%
37-39 385 0,59%
34-36 1268 1,97%
31-33 2816 4,38%
28-30 4598 7,15%
25-27 3998 6,21%
22-24 7269 11,30%
19-21 7711 11,99%
16-18 10187 15,84%
13-15 13281 20,66%
10-12 10188 15,84%
7-9 1979 3,07%
4-6 110 0,17%
1-3 476 0,74%

Από τη μελέτη του πίνακα παρατηρούμε ότι το
52,34% έχει από 10-18 έτη υπηρεσίας με βάση το ΦΕΚ Διορισμού, το 23,29% έχει από
19-24 έτη και πάνω από 25 έχει το 20,32%. Συνεπώς
1 στους 5 μόνιμους εκπαιδευτικούς έχει πάνω από 25 χρόνια υπηρεσίας!
Είναι
προφανές ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί είχαν και προϋπηρεσία πριν το ΦΕΚ Διορισμού
στο Δημόσιο ή και τον Ιδιωτικό τομέα!

Ο συνολικός αριθμός των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια το 2017
ήταν  66.283 και σήμερα 64.282. Το σχολικό
έτος 2008-2009 είχαμε συνολικά 103.247 εκπαιδευτικούς στη Δευτεροβάθμια. Έχουμε συνεπώς μια μείωση των
εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια  από το
2008 έως το 2019  κατά 38.965  που αντιστοιχεί σε ποσοστό μείωσης 37,7%!

Β.
Προσλήψεις αναπληρωτών

   Οι προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2019/20
ανέρχονται συνολικά σε 7.625. Αυτοί
κατανέμονται ως εξής: Στη Γενική 3935, στα Μουσικά 456, στην Παράλληλη 880, στη
Σιβιτανίδειο 12, στα Καλλιτεχνικά 11, στο ΕΚΚΝ Αυλώνα 14, σε ΣΜΕΑΕ-ΤΕ 2236 και
στα ΚΕΣΥ 81.

Οι ΠΕ02 καλύπτουν το 20% των προσλήψεων στη
Γενική, οι ΠΕ03 το 17,4% ,οι ΠΕ04.04 το 10,9%, οι ΠΕ04.01 το 8% και οι ΠΕ04.02
το 7,6% και ΠΕ80 το 7% Η Αττική καλύπτει το 22,4% των προσλήψεων, η Κεντρική
Μακεδονία το 12,7%, το Νότιο Αιγαίο το 11,3% και η Κρήτη το 10,7% των
προσλήψεων αναπληρωτών.
Οι προσλήψεις αναπληρωτών μέχρι σήμερα το σχολικό έτος 2019-20
προσεγγίζουν τις 31.000! Οι ελαστικές
μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση!
Το σχολικό έτος
2011/12 το ποσοστό των αναπληρωτών επί των μονίμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, το 2013/14 9%, το 2015/16 9,26%, το
2017/18 11,12%  και το 2018/19 14,39% και τη φετινή χρονιά
11,7%
. Οι προσλήψεις αναπληρωτών το 2014-15 ήταν 5.164 εκπαιδευτικοί, το
2015-16 ήταν 6.162 και το 2018-19 ήταν 9.578 εκπαιδευτικοί. Είχαμε συνεπώς μια αύξηση των προσλήψεων σε
σχέση με την σχολική χρονιά 2017-18 κατά 2.174 εκπαιδευτικούς (ποσοστό αύξησης
29,36%). Μάλιστα σε σχέση με τη σχ. χρονιά 2014/15 η αύξηση  προσλήψεων ανέρχεται σε 4.414 εκπαιδευτικούς
δηλαδή σε ποσοστό  85,4%
!

Ο
συνολικός αριθμός των αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια το 2018/19 ήταν 21.718. Εξ
αυτών οι 8.854 προσλήψεις αφορούν την ΕΑΕ. Συνολικά στην Ειδική Αγωγή και
Εκπαίδευση απασχολήθηκαν 12.566 αναπληρωτές.
Τα δύο τρίτα των υπηρετούντων
εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής έχουν συμβάσεις αναπληρωτή!

Ο συνολικός αριθμός των αναπληρωτών σε όλη την εκπαίδευση έφθασε το σχολικό
έτος 2018-19 τις 31.300
κάτι που καθιστά  απόλυτα
ρεαλιστικό το αίτημα των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για μόνιμους και μαζικούς
διορισμούς εκπαιδευτικών!
Το αίτημα αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι
το κόστος μισθοδοσίας με τις ανάλογες κρατήσεις, για ένα μόνιμο και έναν
αναπληρωτή εκπαιδευτικό είναι σχεδόν ισόποσο!

Η
αναλυτική κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια  από το 2014 ήταν η ακόλουθη:

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΣΧ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
2014-15 5164
2015-16 6162
2016-17 6007
2017-18 7404
2018-19 9578
2019-20 (Οκτ.) 7625

Μετά τις
τελευταίες 306 προσλήψεις, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει άμεσα
επικαιροποίηση των κενών για να προσχωρήσει το Υπουργείο στη Γ΄ Φάση Προσλήψεων
αναπληρωτών! Εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά κενά στην Κρήτη (σχεδόν 400), στο
Νότιο Αιγαίο (σχεδόν 200), και πάνω από 1500 πανελλαδικά! Σοβαρά κενά
εξακολουθούν να υπάρχουν στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη! Παράλληλα χάνονται
χιλιάδες ώρες λόγω των κενών σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά! Δεν έχουμε καμία εξέλιξη
για τις προσλήψεις στο πρόγραμμα για Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ, τις ΔΥΕΠ και της Τάξεις
Υποδοχής! Η «κανονικότητα» στα σχολεία δεν μπορεί να επέλθει με «αόρατους»
εκπαιδευτικούς!

Μετά τις προχθεσινές  δηλώσεις της κ. Ζαχαράκη, αναμένουμε άμεσα –πριν την ανάρτηση των πινάκων από  το ΑΣΕΠ-  την κατανομή των θέσεων για
τους 4500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή!
Η όποια καθυστέρηση θα
εντείνει φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας,
κάτι που θα είναι συνολικά πολύ επικίνδυνο!