Διαβάζουμε σε ρεπορτάζ του Έθνους:

Τεράστια εξακολουθούν να παραμένουν τα κενά σε καθηγητές και δασκάλους σε πολλά σχολεία της χώρας, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πολύ μεγάλα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, με θύματα κυρίως τους μαθητές των λυκείων που ετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια.

Αν και βρισκόμαστε στο τέλος Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ethnos.gr, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θόδωρος Τσούχλος, από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα λείπουν περίπου 2.500 καθηγητές, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να παρουσιάζονται στην ειδική εκπαίδευση, στα ΕΠΑΛ και στα μουσικά σχολεία.

Ωστόσο, πολύ μεγάλα κενά εντοπίζονται και σε γενικά λύκεια, ακόμα και σε μαθήματα πρώτης ανάγκης, που είναι απαραίτητα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, με αποτέλεσμα οι γονείς να είναι αναγκασμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να οδηγούν τα παιδιά τους στην παραπαιδεία, η οποία, σε πολλές περιπτώσεις, είναι μη φορολογούμενη και κατά συνέπεια παράνομη.

Μάλιστα, κατά τον κ. Τσούχλο, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα κάποια κενά να μην καλυφθούν πριν από τον ερχόμενο Μάρτιο, κάτι που δεν θα συμβεί για πρώτη χρονιά. Ανάλογη είναι η εικόνα και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάση Κικινή, τα κενά υπολογίζονται σε περίπου 2.000-2.500, συμπεριλαμβανομένης της παράλληλης στήριξης.

Δεν αρκούν οι 1.800 προσλήψεις

Κατά τον κ. Τσούχλο, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά σε καθηγητές έφταναν το 40%-45%, αφού τότε είχε δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη δεύτερη φάση τοποθέτησης των αναπληρωτών, στα τέλη Σεπτεμβρίου, καλύφθηκαν κάποια κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ωστόσο εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ακόμα και να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, κυρίως σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.

«Πολλοί καθηγητές που τοποθετήθηκαν σε τέτοιες περιοχές υπέβαλαν παραίτηση. Το υπουργείο έκανε 310 διορισμούς, αλλά και πάλι υπάρχουν πολύ μεγάλα κενά. Σήμερα η κάλυψη των θέσεων φτάνει το πολύ στο 75%. Πριν από λίγες μέρες ψηφίσθηκε η κάλυψη περίπου 1.800 θέσεων. Ωστόσο, και αυτές οι τοποθετήσεις δεν θα αρκούν, αφού σήμερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπάρχουν περίπου 2.500 κενά.

Προτεραιότητα αναμένεται να δοθεί στα Λύκεια και στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ωστόσο, θα συνεχίσουμε να έχουμε τεράστια προβλήματα στα μουσικά σχολεία, στα γυμνάσια, στα ΕΠΑΛ, αλλά και στην ειδική εκπαίδευση, στην οποία δεν αναμένεται να γίνουν διορισμοί πριν από τον Δεκέμβριο. Δεν ευελπιστούμε ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά» αναφέρει ο κ. Τσούχλος.

Κατά τον ίδιο, το πρόβλημα γιγαντώθηκε εξαιτίας του γεγονότος ότι την τελευταία δεκαετία δεν έγιναν διορισμοί καθηγητών, ενώ στο ίδιο διάστημα για διάφορους λόγους έφυγαν περίπου 19.500 καθηγητές και συνολικά περίπου 30.000 εκπαιδευτικοί.

Η αντιμετώπιση έγινε με τοποθετήσεις αναπληρωτών, μετακινήσεις καθηγητών σε τρία, τέσσερα ή και πέντε σχολεία, με τη δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων και με άλλα ημίμετρα, με αποτέλεσμα τα προβλήματα να παραμένουν. Οι καθηγητές ζήτησαν άμεση συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, από την οποία περιμένουν να τους καλέσει για συζητήσεις.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Σε περίπου 2.000-2.500 υπολογίζονται σήμερα τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάση Κικινή. Το πρόβλημα είναι τεράστιο σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου μονόδρομος αποτελεί η σύμπτυξη τμημάτων.

«Υπάρχουν πολλές αστελέχωτες δομές ειδικής αγωγής και πολλά ολοήμερα σχολεία υπολειτουργούν. Δυστυχώς, σε πολλά σχολεία τα μαθήματα δεν γίνονται με τους σωστούς όρους εκπαίδευσης. Ζητούμε άμεσα μόνιμους διορισμούς, αλλά η κ. Κεραμέως λέει ότι ψάχνει και χαρτογραφεί τα κενά. Λες και δεν είναι δηλωμένα τα κενά. Αυτά μάλλον είναι προφάσεις» τονίζει στο ethnos.gr ο Θανάσης Κικινής.

Αναδημοσίευση από ethnos.gr