Σοκ έχει προκαλέσει στην κοινωνία η είδηση ότι ένα μικρό παιδί παρέμεινε κλεισμένο σε ένα σχολικό μεγάλου ιδιωτικού σχολείου της Ανατολικής Αττικής επί τρεις ώρες. Η βαρύτατη αυτή αμέλεια φέρνει στο φως ένα σκοτεινό ζήτημα που έχει συχνά αναδείξει η Ομοσπονδία μας. Την τήρηση δηλαδή των πλέον αυστηρών όρων για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων με ποιοτικά και πιστοποιημένα οχήματα, με πιστοποιημένους οδηγούς και με συνοδούς που προσλαμβάνονται αποκλειστικά γι’ αυτή την εργασία.

  • Το 2013 εκπρόσωποι των σχολαρχών απαιτούσαν από την τρόικα να κυκλοφορούν οχήματα 40 ετών και άνω!

Το ζήτημα της κερδοσκοπίας ορισμένων επιχειρηματιών της εκπαίδευσης ακόμη και εις βάρος της υγείας και της ασφάλειας μικρών μαθητών ήρθε πρόσφατα στη δημοσιότητα με τα παράνομα φροντιστήρια δημοτικού που χρησιμοποιούν μη πιστοποιημένα οχήματα και οδηγούς και που ουδείς γνωρίζει, εάν κατέχουν επαγγελματικό δίπλωμα για να μεταφέρουν μικρά παιδιά σε ακατάλληλα, ανέλεγκτα κτήρια.

Δεν είναι καινούρια όμως όλα αυτά. Το 2013, εκμεταλλευόμενοι την άναρχη πολιτική κατάσταση επί Σαμαρά-Αρβανιτόπουλου, ορισμένοι εκπρόσωποι των σχολαρχών απέστειλαν στην τρόικα το περίφημο πλέον κείμενο με τα 13 αιτήματά τους (ένα κείμενο που εστάλη αμέσως μετά από την τρόικα προς το Υπουργείο Παιδείας ως δήθεν δικό της κείμενο) όπου, μεταξύ άλλων αδιανόητων αιτημάτων που εξέπληξαν ακόμη και στελέχη της τότε κυβέρνησης, απαιτούσαν να αρθεί η απαγόρευση για κυκλοφορία σχολικών άνω του νόμιμου ορίου (των 40 ετών)!  

Ζητούσαν ακόμη να μην ισχύσουν περιορισμοί στον αριθμό μαθητών ανά σχολικό (σαρδελοποίηση) και να μπορούν να αναμιγνύονται (γεγονός εξαιρετικά επικίνδυνο για όσους γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά πράγματα) μαθητές διαφορετικών βαθμίδων στο ίδιο όχημα!

Ελπίζουμε οι εποχές αυτές της απόλυτης ασυδοσίας και του πολιτικού σκοταδισμού να έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί…

  • Καταπονημένοι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται παράνομα να κάνουν τους …συνοδούς σχολικών!

Σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια των μαθητών παίζουν οι συνοδοί, οι οποίοι (θα έπρεπε να…) προσλαμβάνονται από τα σχολεία αποκλειστικά και μόνο γι΄αυτή τη δουλειά.

Δυστυχώς σε πάρα πολλά ιδιωτικά σχολεία για λόγους μείωσης του εργασιακού κόστους λαμβάνει χώρα η εξής βαρύτατη παρανομία. Καταπονημένοι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται με απειλές, είτε να ξεκινήσουν την ημέρα τους από τις 5:30 το πρωί, να κάνουν δρομολόγια και μετά να μπουν στην τάξη, είτε να κάνουν συνοδεία για ώρες μετά από μια κουραστική ημέρα διδασκαλίας μέχρι αργά το απόγευμα, είτε και τα δύο! Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο αποκαμωμένος εκπαιδευτικός που χωρίς καν να πληρώνεται και υπό πίεση κάνει το συνοδό πρωί-απόγευμα, δεν μπορεί να διεκπεραιώσει με ασφάλεια μια τόσο ευαίσθητη εργασία.

  • Η πολιτεία να ασκήσει επιτέλους πλήρη και συστηματικό έλεγχο στη μεταφορά των μαθητών

Η ΟΙΕΛΕ προτείνει:

Τα ιδιωτικά σχολεία να παραδίδουν στις υπηρεσίες των Υπουργείων Παιδείας και Μεταφορών πλήρεις λίστες με τον αριθμό μαθητών που χρησιμοποιούν σχολικά, τον αριθμό των σχολικών, τους ελέγχους ΚΤΕΟ και την ημερομηνία κατασκευής του οχήματος και τα στοιχεία των οδηγών.

Τέλος, προτείνει τα ιδιωτικά σχολεία υποχρεωτικά να δηλώνουν στις υπηρεσίες της πολιτείας λίστα με τους συνοδούς, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν προσληφθεί αποκλειστικά για αυτή την εργασία. Στους τακτικούς ελέγχους της τροχαίας, ή άλλων εποπτικών φορέων στα σχολικά θα πρέπει να ζητούνται από οδηγό και συνοδούς τα πλήρη στοιχεία απασχόλησης στο σχολείο. Οι δε ποινές για τους παραβάτες θα πρέπει να είναι εξαιρετικά αυστηρές.

Οι ζωές των παιδιών δεν μπορεί να θυσιάζονται στο βωμό της απληστίας κάποιων λαίμαργων επιχειρηματιών.