Το Σχέδιο Νόμου, που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως στη βουλή την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, με τίτλο: «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και λοιπές διατάξεις» είναι αυξημένο με 20 νέα άρθρα τα οποία δεν υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο νόμου που είχε τεθεί σε διαβούλευση. Με έκπληξη διαβάσαμε τα νέα αυτά άρθρα τα οποία άλλα κινούνται σε επίπεδο ιδεολογικού περιεχομένου (π.χ. εορτή 3ων Ιεραρχών) και άλλα για να δημιουργήσουν ένα νέο τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση με απώτερο σκοπό την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και το άνοιγμα των πυλών της δημόσιας εκπαίδευσης για πτυχιούχους ιδιωτικών κολεγίων.

Συγκεκριμένα το άρθρο 50 στο νομοσχέδιο τροποποιεί το άρθρο 54, παράγραφος 5 του Ν. 4589/2019 που ως προϋπόθεση αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας των πτυχίων, μεταπτυχιακών και διδακτορικών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής είχε αποκλειστικά ο ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης). Με το άρθρο 50 ουσιαστικά το Υπουργείο Παιδείας παρακάμπτει τον ΔΟΑΤΑΠ αφού αφαιρεί τη λέξη “αποκλειστικά” και προσθέτει δίπλα από τον ΔΟΑΤΑΠ τις εξής περιπτώσεις: «…ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του π.δ.38/2010 (Α 78) ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού».

Ο συνδυασμός της συγκεκριμένης διάταξης με την υπουργική απόφαση αριθμ. 1614/Υ1/8-1-2020, που δημοσιοποιήθηκε σε ΦΕΚ την ίδια μέρα Παρασκευή 10 Ιανουαρίου, που δίνει αρμοδιότητα υπογραφής στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, «με εντολή υπουργού», την αναγνώριση των συγκεκριμένων τίτλων σπουδών καταδεικνύει τον σχεδιασμό να εισαχθούν άμεσα και στην προκήρυξη της γενικής αγωγής πτυχιούχοι από κολέγια με αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων fast track. Επιλογή ιδεολογικοπολιτική αλλά και εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων που δεν συνάδουν με το ήθος και την ποιότητα μιας δημοκρατικής και αξιοκρατικής διαδικασίας που οφείλει να έχει το κράτος για τις προσλήψεις του προσωπικού ειδικά στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης.

Ενισχυτικά των παραπάνω είναι ο κατάφωρα άδικος αποκλεισμός από αίτηση για συμμετοχή στην προκήρυξη της γενικής αγωγής όλων των συναδέλφων δασκάλων και νηπιαγωγών που δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν σε εξομοίωση του πτυχίου τους, της Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Προφανώς η κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί για όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς που στήριξαν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης υπηρετώντας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με τεράστιο κόστος οικονομικό, ψυχικό και οικογενειακό. Στον Καιάδα λοιπόν όσοι υπηρετούν το δημόσιο σχολείο για να δοθεί ο απαραίτητος χώρος στους αποφοίτους των κολεγίων. Κι όλα αυτά φυσικά χωρίς κανέναν κοινωνικό διάλογο, χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση που απαιτείται με το δημοκρατικά εκλεγμένο όργανο του κλάδου το ΔΣ της ΔΟΕ. Μνημείο πολιτικής αδιαφορίας αποτελεί το γεγονός ότι η μοναδική συζήτηση του Υπουργείου Παιδείας με το ΔΣ τη ΔΟΕ ήταν στις 30 Αυγούστου, μετά από αίτημα της ΔΟΕ, ενώ από το Νοέμβριο δεν έχει γίνει αποδεκτό το αίτημα για συνάντηση το οποίο επαναλήφθηκε την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου με άγνωστη τύχη κι αυτό.

Η πολιτική τους στάση για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων διαφαίνεται και με την πρόσφατη ενίσχυση της ιδιωτικής θεολογικής σχολής στη Βοστόνη, με 2 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, τη στιγμή που ακόμα και τα ελληνικά πανεπιστήμια διατηρούν δίδακτρα για τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα και θα μπορούσαν να διατεθούν αυτά τα χρήματα στην κατεύθυνση των δωρεάν μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν την ιδεολογική της εμμονή για κατάργηση της υποχρέωσης του κράτους για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση επομένως για υπερίσχυση του νεοφιλελεύθερου στόχου της σταδιακής ιδιωτικοποίησης και εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Ως Ανεξάρτητη Ενωτική Εκκίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. καταγγέλλουμε την πολιτική απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, και συνολικά της Κυβέρνησης της ΝΔ, που στοχεύει στην αλλοίωση της φυσιογνωμίας του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και της υπονόμευσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων εκπαιδευτικών των δημόσιων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Ζητάμε την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου αλλά και συνολικά όλων των άρθρων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να γίνει πραγματικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ως πρώτο βήμα αντίδρασης καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να προκηρύξει απεργιακή κινητοποίηση για τα αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά ζητήματα που συμπεριλαμβάνει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καθώς και το σύνολο των ανοικτών ζητημάτων του κλάδου (μόνιμοι διορισμοί ειδικής και γενικής αγωγής, χρηματοδότηση σχολικών μονάδων, εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα χωρίς εξαιρέσεις, μισθολόγιο εκπαιδευτικών, ατομική αξιολόγηση και σχολικών μονάδων, σύστημα διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών κ.α.)

Καμία έκπτωση στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση,

Αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις για να μην περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά και αντεργατικά μέτρα της Κυβέρνησης !!!