του Θοδωρή Μπαλτά*

 Με το νομοσχέδιο της «πανδημίας» η Κυβέρνηση Ν.Δ αυξάνει τον αριθμό των πρότυπων σχολείων.

Το ενδιαφέρον της εστιάζεται στη δημιουργία ξεχωριστών πρότυπων σχολείων για καλούς μαθητές και όχι στην «πρότυπη» εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Προπαγανδίζει ότι θα αποτελέσει την «τομή» στην εκπαίδευση η ίδρυση πρότυπων σε πολλές περιοχές, σε ένα νεανικό σχολικό – εκπαιδευτικό περιβάλλον αποστειρωμένο και μακριά από τα υπόλοιπα.

Σε ποια επιστημονικά δεδομένα βασίζονται και το κάνουν;

Από πού προκύπτει ότι η διάκριση μαθητών με ειδικές δυνατότητες και το κλείσιμο τους σε ένα εργαστηριακό περιβάλλον ξεκομμένο από την πραγματικότητα των αντιφάσεων, των αντιθέσεων των ανισοτήτων και ξεκομμένα από τις σκέψεις και τις ανησυχίες όλων των παιδιών ενισχύει αυτές τις δυνατότητες; Από πουθενά.

Ποιο επιστημονικό παράδειγμα φέρει που να δικαιώνει τέτοιες απόψεις;

Οι μεγάλοι επιστήμονες, οι ερευνητές μπόρεσαν και συνεισφέρανε στην επιστήμη και στην ανθρωπότητα επειδή ως μαθητές ήταν σε σχολεία ειδικά για αρίστους;

Να αναφέρω τρία παραδείγματα:

  • Ο Νεύτωνας πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στο Γκράντχαμ με σπουδές μάλιστα που βασίζονταν στα αρχαία ελληνικά και στα λατινικά και χωρίς καμιά εξειδίκευση του συγκεκριμένου σχολείου στις επιστήμες της φυσικής και των μαθηματικών.
  • Ο Γκάους ως μαθητής και αυτός πήγε σε ένα συνηθισμένο σχολείο και μάλιστα ο πατέρας του τον προόριζε για χτίστη.
  • Ο Μπορ πέρασε τα μαθητικά του χρόνια ανάμεσα σε άλλα παιδιά, φανατικός ποδοσφαιρόφιλος και πολύ καλός τερματοφύλακας

Αυτά τα ξέρουν, άλλα έχουν κατά νου και όχι την επιστημονική πρόοδο των παιδιών αυτών με στόχο την προσφορά στην επιστήμη, στην κοινωνία , στην ανθρωπότητα όλη τελικά. Οδηγός τους είναι ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΌΣ προς επίρρωση των απόψεων του προέδρου της ΝΔ και τωρινού πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι η ανισότητα μεταξύ των ανθρώπων είναι φυσική επιλογή! και η ζωή είναι μια ατομική υπόθεση τελικά με αντίδωρο την κυριαρχία.

Θοδωρής Μπαλτάς, δάσκαλος, μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ

Δείτε σχετικό άρθρο μας : Υπ. Παιδείας – Νομοθετώντας δια της εγκυκλίου