του Νεκτάριου Κορδή*

   Μετά την ολική επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας τα δεδομένα είναι πλέον τα εξής;

  •  Η συμμετοχή των μαθητών της Γ΄ ΓΕΛ είναι πλέον ελάχιστη και κινείται σε πολύ χαμηλά μονοψήφια ποσοστά!
  •  Για τις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, τα ποσοστά συμμετοχής που αρχικά ήταν αυξημένα φθίνουν κάθε μέρα και την ερχόμενη εβδομάδα θα είναι πολύ χαμηλότερα!
  •  Παράλληλα στις 18/5 έφτασαν στα σχολεία κάποιες προτάσεις διδασκαλίας μετά την επαναλειτουργία των σχολείων. Πολλοί εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν με έκπληξη ότι στις προτάσεις αυτές υπάρχουν κεφάλαια που είναι εκτός ύλης με βάση τον αρχικό προγραμματισμό! Ένα απλό παράδειγμα:

Για τη Β ́ Γυμνασίου με τις τελευταίες οδηγίες: Προτείνεται να δοθεί έμφαση στην κλίση ρημάτων στην Υποτακτική, Ευκτική, Προστακτική ενεργητικής φωνής και στη σύνταξη του απαρεμφάτου (Ταυτοπροσωπία, Ετεροπροσωπία και Απρόσωπη σύνταξη).» Στο αρχικό όμως έγγραφο  με Αρ. Πρωτ. 143773/Δ2/ 17-09-2019 με θέμα «Οδηγίες για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019 – 2020», αναφέρεται:

«Η αλληλοπαθητική αντωνυμία και η απρόσωπη σύνταξη δε θα διδαχθούν (σ. 77).

Η ευκτική ενεστώτα, μέλλοντα και αορίστου ε.φ. δε θα διδαχθεί. (σ. 79) Η ευκτική ενεστώτα του ρ. εμί και η ευκτική παρακειμένου των βαρύτονων ρημάτων ε.φ. δε θα διδαχθούν.(σ. 80)». Είναι προφανές ότι για να μην τρελαθούν οι εκπαιδευτικοί με τις αλλοπρόσαλλες αυτές οδηγίες πρέπει οι «υπεύθυνοι» να αποφασίσουν τι ακριβώς θέλουν; Και κυρίως να έχουν υπόψη τους τις οδηγίες που δόθηκαν αρχικά το Σεπτέμβριο για τη διδασκαλία των Φιλολογικών Μαθημάτων για παράδειγμα!

  •  Ένα πολύ σοβαρό ζήτημα μετά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων αφορά τα Διαπολιτισμικά Σχολεία και τις μετακινήσεις των μαθητών! Τα διαπολιτισμικά είναι σχολεία με μαθητές από ευρύτερες περιοχές! Στα Διαπολιτισμικά σχολεία της Αττικής το 90% των μαθητών μετακινείται καθημερινά με ΜΜΜ για μια ή και μιάμιση ώρα με τους κίνδυνους που συνεπάγεται η μετακίνηση αυτή! Παράλληλα πολλοί μαθητές προέρχονται από κέντρα φιλοξενίας προσφύγων ή από άλλες μαζικές δομές προσφύγων! Τέλος οι περισσότερες αίθουσες είναι 15-20 τ.μ. ενώ τα σχολεία έχουν και άλλα σοβαρά κτιριακά προβλήματα! Το σίγουρο είναι η αγωνία όλων των εκπαιδευτικών για την προστασία του υπέρτατου αγαθού της υγείας με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει ο μαθητικός πληθυσμός των σχολείων αυτών!

Σχετικά με τη χρήση καμερών στις σχολικές αίθουσες, μετά τα δύο μεγαλειώδη συλλαλητήρια οι τελευταίες εξελίξεις είναι η χθεσινή απόφαση του ΓΣ της ΑΔΕΔΥ: « Πρόταση για απεργία-αποχή από τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη με τη χρήση κάμερας

Το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στη συνεδρίασή του στις 20 του Μαΐου του 2020, λαμβάνοντας υπόψη το εκπαιδευτικό πλαίσιο, την παιδαγωγική και κοινωνική σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης, και τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών-μαθητών, αποφάσισε να στηρίξει τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών και την πάνδημη απαίτηση όλου του λαού, ενάντια στην τροπολογία που εισάγει τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη με την τοποθέτηση κάμερας.Για το λόγο αυτό το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε την προκήρυξη απεργίας-αποχής από την εφαρμογή των διατάξεων που  περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα να καταργηθεί η τροπολογία και η Υπουργική Απόφαση της κυβέρνησης».

Για τη χρήση καμερών η θέση μας είναι εδώ και για ενδεικτικό πρακτικό συλλόγου  εδώ

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ! Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ !

Νεκτάριος Κορδής, είναι αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ  εκλεγμένος  με το ψηφοδέλτιο  των   Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΕΑΕΚ