του Θοδωρή Μπαλτά*

Να μπερδεύτηκαν στην Κυβέρνηση και στο Υπουργείο Παιδείας και να μη γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα και τη σημασία των λέξεων δε νομίζω, μάλλον υποτιμούν (κοινώς πουλάνε τρέλα και δούλεμα) τους εκπαιδευτικούς και τον κόσμο όλο: το νομοσχέδιο που διαλύει το δημόσιο δωρεάν σχολείο το εισάγουν με τον τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου(!!!) και άλλες διατάξεις». Πιο συγκεκριμένα:
• Το νομοσχέδιο που αυξάνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγείο και δημοτικό
• το νομοσχέδιο που θα κλείσει σχολεία ή τμήματα και έτσι θα μετακινηθούν μαθητές σε σχολεία όχι της γειτονιάς τους
• το νομοσχέδιο που μειώνει τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών άρα, απόλυση-μη πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών, και θα δημιουργήσει πλεονάζον προσωπικό μονίμων
• το νομοσχέδιο που αλλοιώνει το νηπιαγωγείο, που αλλοιώνει την ολιστική προσέγγιση προς όφελος κατακερματισμένων δεξιοτήτων και κατακερματισμένων συναισθημάτων
• το νομοσχέδιο που στις περισσότερες σελίδες του «μιλά» για τα πρότυπα και την «ορθή» λειτουργία αυτών και όχι για την εξασφάλιση ορθής λειτουργίας του συνόλου των σχολείων
• Το νομοσχέδιο που θα κατατάξει Σχολεία, μαθητές, εκπαιδευτικούς συγκρίνοντάς τα πέραν του οικονομικού και κοινωνικού στάτους, της ιδιαίτερης ιστορίας και κοινωνικού χώρου του κάθε σχολείου, επιτείνοντας τις ανισότητες στην εκπαίδευση
• το νομοσχέδιο που μεταβάλλει το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα με πολλαπλές εξετάσεις ως «φίλτρο» εκδίωξης από το δημόσιο δωρεάν σχολείο για να πάνε στα ιδιωτικά με δίδακτρα ή στην πρόωρη ανειδίκευτη εργασία

του έχουν βάλει τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου(!!!) και άλλες διατάξεις»

«Αναβάθμιση» λοιπόν η διάλυση του δημόσιου σχολείου. Άλλο πράγμα ομολογούν: αναβάθμιση του νεοφιλελεύθερου δόγματος για την εκπαίδευση, που σημαίνει υποβάθμιση του Δημόσιου δωρεάν σχολείου, σχέδιο για «πέταγμα» αυτών στους δήμους με ταυτόχρονη ισχυροποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των προτύπων.

*Θοδωρής Μπαλτάς- δάσκαλος, μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ.