του Νεκτάριου Κορδή

Ανακοινώθηκαν χθες 9 Ιουνίου οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 12/24-4-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΠΕ κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71, ΠΕ78, ΠΕ79.01, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90 και ΠΕ91 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, για την πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), καθώς και για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Παράλληλα εκδόθηκαν και καταχωρίστηκαν οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων της Προκήρυξης 4ΕΑ/2019του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 18/21-5-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ και ΦΕΚ 22/4-6-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ), για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα υποψηφίων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) κατηγορίας ΤΕ κλάδων ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16 με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή.

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης αποστέλλονται στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση και θα αναρτηθούν στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται με το δωδεκαψήφιο γραμμωτό κώδικα οπτικής αναγνώσεως (barcode).

   Αρχικά να τονίσουμε ότι είναι πολύ σημαντικό πως έχουμε πλέον –έστω και με σοβαρή καθυστέρηση- οριστικούς πίνακες στην ΕΑΕ. Υπενθυμίζω ότι μετά την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων μεσολαβεί και ένα χρονικό διάστημα περίπου 45 ημερών με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ, την ανακοίνωση των οργανικών κενών, την πρόσκληση των υποψηφίων για κάλυψη τους και την ολοκλήρωση της διαδικασίας με τις επίσημες ανακοινώσεις! Ευχή όλων μας είναι οι εκπαιδευτικοί της ΕΑΕ – μόνιμοι και αναπληρωτές-  να είναι στις θέσεις τους με το ξεκίνημα της επόμενης σχολικής χρονιάς την 1η Σεπτέμβρη!

   Για τη Γενική Εκπαίδευση η τωρινή κατάσταση είναι η εξής: Έχουν σταλεί στο ΑΣΕΠ τα σχετικά αρχεία για την 1ΓΕ ενώ έχει ξεκινήσει η σταδιακή αποστολή των αρχείων για τη 2ΓΕ που αφορά τη Δευτεροβάθμια με τις ειδικότητες των ΠΕ01 & ΠΕ02 και πλησιάζουν τις 40.000 αιτήσεις!  Την ώρα που το ΑΣΕΠ έχει θέσει ως «στόχο» οι προσωρινοί πίνακες της  1ΓΕ & 2ΓΕ να είναι έτοιμοι στις αρχές Αυγούστου, με δεδομένο ότι είμαστε ήδη στις 10 Ιουνίου, θεωρώ ότι κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο! Υπενθυμίζω ότι έχουν υποβληθεί 126.000 αιτήσεις και οι αναμενόμενες ενστάσεις λογικά θα ξεπερνούν τις 11.000! Ήδη έχει ανακοινωθεί ότι τα σχολεία αναμένεται να ξεκινήσουν μαθήματα νωρίτερα από τις 11 Σεπτέμβρη! Οι προσλήψεις  αναπληρωτών συνεπώς θα πρέπει να έχουν γίνει πριν το άνοιγμα των σχολείων, δηλαδή τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου! Δυστυχώς φαντάζει πολύ πιθανό το ενδεχόμενο να μην είναι έτοιμοι οι προσωρινοί πίνακες της 1ΓΕ & τις 2ΓΕ και συνεπώς μονόδρομος θα είναι η χρήση των «κλειδωμένων» πινάκων του 2018 κάτι που εγείρει σοβαρά νομικά ζητήματα! Το σίγουρο είναι πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τώρα που επανήλθαμε στην «κανονικότητα» πρέπει να φροντίσει για τις έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών  πριν την 1η Σεπτεμβρίου. Τα λειτουργικά κενά είναι αρκετά και πρέπει να γίνει μια μεγάλη φάση προσλήψεων πριν το άνοιγμα των σχολείων για να μη προκαλούνται τα γνωστά προβλήματα με τις προσλήψεις στα αστικά κέντρα και στις νησιωτικές και δύσκολες περιοχές! Κανείς δεν πρέπει να παίζει με την αγωνία 130.000 εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους!

   Τη φετινή χρονιά εργάστηκαν 41.000 αναπληρωτές και αναπληρώτριες. 12.000 εξ αυτών απασχολήθηκαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση! Οι ελαστικές μορφές εργασίας σε όλη την εκπαίδευση πλησιάζουν το 20%! Παρά τις 4500  μόνιμες προσλήψεις στην ΕΑΕ, τις  εξαγγελθείσες από την Υπουργό Παιδείας 5250 μόνιμες προσλήψεις στη Γενική Εκπαίδευση εντός του 2020 και η επόμενη σχολική χρονιά θα στηριχτεί σε μεγάλο βαθμό στις προσλήψεις αναπληρωτών! Πόσοι θα είναι αυτοί; Μην ξεχνάμε ότι το πρόγραμμα της ΝΔ μιλά για εξ αποστάσεως εκπαίδευση για κάλυψη κενών στα σχολεία απομακρυσμένων περιοχών!  Ήδη μας προετοιμάζουν για το σκηνικό αυτό τόσο με δηλώσεις του Πρωθυπουργού όσο και της Υπουργού Παιδείας που θέλουν να «αξιοποιήσουν» την τηλεκπαίδευση και τις κάμερες για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος!

   Ελπίζουμε το «επιτελικό κράτος» να κατανοήσει ότι η μόνιμη και σταθερή εργασία δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη για το εκπαιδευτικό σύστημα, για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές της χώρας και κυρίως για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες τους, τωρινές και μελλοντικές. Οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες όλα αυτά τα χρόνια έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για να στηρίξουν την ελληνική κοινωνία υπηρετώντας σε κάθε γωνία της Ελλάδας διαπιστώνουν κάθε χρόνο ότι ουσιαστικά αναπληρώνουν τον εαυτό τους σε διαφορετικές περιοχές κάθε φορά! Υπάρχουν αναπληρωτές που προσεγγίζουν πλέον τα 20 έτη με ελαστικές μορφές εργασίας! Είναι χαρακτηριστικό ότι  μόνο την 10ετία 2010-2019 είχαμε συνολικά 21.670 αποχωρήσεις από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω παραιτήσεων, τη στιγμή που οι μόνιμοι διορισμοί από το 2010 είναι μόλις 2.768 με τους 1334 εξ αυτών να γίνονται το 2010 και τους 1434 τα υπόλοιπα 9 χρόνια με δικαστικές αποφάσεις κυρίως!  Για μας οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών μας! Οι μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών είναι βασική προϋπόθεση για την οικοδόμηση ενός ποιοτικού ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού σχολείου που θα προσφέρει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και  θα παραμένει ανοιχτό στις ανάγκες όλων των μαθητών/τριών του και της κοινωνίας!

Και κάτι τελευταίο οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε φορείς αναμένεται να ολοκληρωθούν σε μεγάλο βαθμό πριν τις αποσπάσεις σε ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ που προγραμματίζονται για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου.

Νεκτάριος Κορδής, είναι αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ  εκλεγμένος  με το ψηφοδέλτιο  των   Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΕΑΕΚ