ΝΔ, αναβιώνει χουντικό νομοθέτημα του ΄71 για τον περιορισμό και την απαγόρευση διαδηλώσεων. Της θυμίζουμε όμως, ότι και τότε, ο σχετικός νόμος δεν απέτρεψε ούτε το Πολυτεχνείο, ούτε την πτώση της χούντας» λέει στο tvxs.gr ο αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ, Γιώργος Πετρόπουλος.

Εκτιμά πως η κυβέρνηση κινείται ορμώμενη από τον φόβο γενικευμένων αντιδράσεων των πολιτών που θα προκύψουν από την οικονομική ύφεση και την ανεργία και πως παράλληλα, θέλει να εγκαθιδρύσει με τη συνεργασία του «ακραίου κέντρου» την πολιτική της διεθνούς alternative δεξιάς, που είναι ένα αμάλγαμα ακραίων νεοφιλελεύθερων πολικών και αυταρχικών μεθόδων άλλων εποχών. «Γι’ αυτό μιλούν για την ανάγκη να τελειώνουμε με τη νοοτροπία της μεταπολίτευσης. Αυτοί που το λένε αυτό όμως, πρέπει να μας θυμίσουν τι υπήρχε πριν το ΄74, εκεί που θέλουν να επιστρέψουμε. Ό,τι και να κάνουν, η κοινωνική οργή δεν μπορεί να αποτραπεί».

Η κυβέρνηση καταργεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών
 
Το άρθρο 11 του Συντάγματος σε σχέση με το Δικαίωμα του συνέρχεσθαι γράφει ρητά πως: Oι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα. Θα μπορούν οι πολίτες να κάνουν χρήση αυτού του δικαιώματος από εδώ και στο εξής; Η απάντηση είναι όχι αν δεν δώσει το πράσινο φως η αστυνομία και η δημοτική αρχή, οι οποίοι θα αποφασίζουν εκ των προτέρων αν νομιμοποιούνται οι πολίτες να διαδηλώσουν. Μόνο που η προϋπόθεση για την συγκατάθεση τους, στηρίζεται σε κάτι πολύ ρευστό και αόριστο, όπως εξηγεί ο Γ. Πετρόπουλος, ο οποίος ισχυρίζεται ότι το κυρίαρχο θέμα με το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι ότι αγγίζει τον πυρήνα της δημοκρατίας.. «Η αστυνομία ή ο τοπικός άρχοντας θα μπορούν να απαγορεύσουν μια διαδήλωση αν κρίνουν ότι διαταράσσεται η κοινωνικοοικονομική ζωή της πόλης. Δηλαδή, αν θέλει ο Μπέος να απαγορεύσει στους Σταγιάτες να διαδηλώσουν, εύκολα μπορεί να επικαλεστεί το παραπάνω. Η αστυνομία και ο δήμαρχος, μπορούν ανά πάσα στιγμή είτε να απαγορεύσουν είτε να διαλύσουν μία διαδήλωση. Αντιλαμβάνεστε πόσο επικίνδυνο είναι αυτό;». Στην ερώτηση αν η ΑΔΕΔΥ σκοπεύει να κινηθεί νομικά, ενάντια στο νομοσχέδιο απαντά: 
 
«Προσωπικά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε. Δεν μπορώ να πω όμως τίποτα πριν τη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής την Πέμπτη και  του γενικού συμβούλιου, του ανώτατο οργάνου μας την Παρασκευή». 

Δεν θα κάνουμε εμείς τη δουλειά της αστυνομίας

Ο Γ. Πετρόπουλος προσθέτει σε αυτή την αυθαιρεσία όπως την ονομάζει, τη μη πρόβλεψη παρουσίας δικαστικών λειτουργών, γεγονός που κάνει την αστυνομία παντοδύναμη καθώς ο αστυνομικός θα είναι ο μόνος διαμεσολαβητής. 
 
«Πέραν τούτου, ο νόμος θέτει τους διοργανωτές της συγκέντρωσης ή της διαδήλωσης, υπεύθυνους για τις ζημιές, ενώ γνωρίζουν πως στις διαδηλώσεις παρεισφρέουν στοιχεία που δεν έχουν σχέση με αυτές. Αν ήταν σε ισχύ ένας τέτοιος νόμος στις διαδηλώσεις του 2010, τότε η ΓΕΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ θα χρεωνόμασταν ζημιές, που δεν θα μπορούσαν να ξεπληρώσουν ούτε τα δισέγγονα μας. Δεν είναι ο ρόλος των συλλογικοτήτων να κάνουν τους αστυνόμους. Αυτή είναι δουλειά της αστυνομίας. Ούτε θα δεχτούμε να κάνουμε τους χαφιέδες της κάθε διαδήλωσης». 
 
Τι θα συμβαίνει όμως στην περίπτωση των αυθόρμητων κινήσεων, όπως για παράδειγμα εκείνων που προέκυψαν ως αντίδραση στη δολοφονία του Αλ. Γρηγορόπουλου; «Θα έχει το δικαίωμα η αστυνομία να τις διαλύσει αγρίως. Όμως η κοινωνική οργή, δεν καταστέλλεται με κανέναν νόμο, κι αυτή είναι μια πολιτική εκτίμηση».
 
Σε σχέση με τη δημιουργία τμήματος που θα ασχολείται με τον «Πολιτικό Ριζοσπαστισμό» ο αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ σχολιάζει πως πρόκειται για μεταφορά ιδέας που υπάρχει σε χώρες της Ευρώπης, η οποία αν και σχετίζεται με την  ισλαμική τρομοκρατία, καταλήγει όμως να ονομάζει ως τέτοιες κι άλλες ομάδες. 

Η ΝΔ φοβάται ότι θα ζήσουμε τις εκρήξεις του ’10 και του ’11
 
Οι προβλέψεις για διψήφιο αριθμό επερχόμενης ύφεσης αλλά και η τρομακτική ανεργία κλάδους όπως ο Τουρισμός, προοιωνίζουν κοινωνικές εκρήξεις. Η κυβέρνηση, φροντίζει ώστε να έχει το οπλοστάσιο να τις καταπνίξει από νωρίς, σύμφωνα με τον Γ. Πετρόπουλο. «Ακούμε τρομακτικές ιστορίες ανεργίας από περιοχές που ζουν αποκλειστικά από τον τουρισμό και όχι μόνο. Η κρίση αγγίζει και άλλες περιοχές που δεν στηρίζονται σε αυτόν. Η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ότι αργά ή γρήγορα, θα υπάρξει κοινωνική αντίδραση. Φοβάται το ’10 και το ’11. Την ίδια ώρα  χρησιμοποιεί το νομοθέτημα και ως αντιπερισπασμό στα μεγάλα και ανοιχτά θέματα και για να μπορεί ανενόχλητη να κάνει για να κάνει αναδιανομή εις βάρος  των χαμηλότερων στρωμάτων».
 
Παρόμοιοι νόμοι έχουν ψηφιστεί σε ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο αυτό δεν απέτρεψε τη δημιουργία μεγάλων κινημάτων όπως αυτό των Κίτρινων Γιλέκων στη Γαλλία. «Υπάρχουν και στη Γερμανία τέτοιοι νόμοι, ωστόσο οι μεγάλες διαδηλώσεις δεν μπορούν να περιοριστούν. Το πρόβλημα είναι ότι σε κάποιες χώρες που έχουν επιβληθεί περιορισμοί, δημιουργείται μια κουλτούρα  περιορισμού. Ήμουν μάρτυρας τέτοιων συγκεντρώσεων. Σωματεία περίκλειστα από ΜΑΤ,  που τα μέλη τους δεν μπορούν να κάνουν βήμα» λέει ο Γ. Πετρόπουλος. 

ΝΔ και «ακραίο κέντρο» συμφωνούν στη συντήρηση και τον αυταρχισμό

«Εκτιμώ ότι υπάρχουν πολλές στοχεύσεις που έχουν να κάνουν με ιδεολογικές προμετωπίδες που εκφράζει και το εξτρεμιστικό κέντρο. Ο πρώτος που άνοιξε τη συζήτηση για τον περιορισμό των διαδηλώσεων, ήταν ο Γ. Καμίνης, πρώην δήμαρχος Αθηναίων και βουλευτής σήμερα του ΚΙΝΑΛ. Και μιλούσαν, όχι για τον περιορισμό  των δεκάδων,  αλλά των εκατοντάδων διαδηλωτών. Θεωρώντας ότι οι διαδηλώσεις ήταν υπεύθυνες για την πτώση της αγοράς και  όχι η πτώση του ΑΕΠ και η ανεργία!». 
 
Ο Γ. Πετρόπουλος, σχολιάζει πως το ιδεολογικό πρόσημο που θέλουν να επιβάλλουν, σκιαγραφείται ανάγλυφα μέσα από σχετική αρθρογραφία. 
 
«Κάποιοι ζητούν το τέλος της μεταπολίτευσης. Τι επιδιώκουν; Η μεταπολίτευση είναι μια περίοδος κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Να μας πουν λοιπόν τι υπήρχε πριν το ΄74. Θέλουν λοιπόν μια επιστροφή σε αυταρχικότερα καθεστώτα αρθρογράφοι δεξιοί αλλά και του «ακραίου κέντρου» που μιλούν για την ανώριμη συμπεριφορά στην κουλτούρα της μεταπολίτευσης. Ο Τραμπ συνοψίζει την ίδια αντίληψη, στη φράση «Make Amerika grate again» και εννοεί: Πειθαρχία, ήττα της Αριστεράς, επιστροφή στον αυταρχισμό»
 
Ο Γ. Πετρόπουλος ισχυρίζεται, ότι αυτή η επιστροφή εκφράζεται από την κυβέρνηση σε πολλούς τομείς, με πρώτο αυτόν της Παιδείας: «Δείτε το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Ένα νομοθέτημα, σαν το τέλος του Φρανκεστάιν. Ενσωματώνει νεοφιλελεύθερες εμμονές σε συνδυασμό με έναν κοινωνικό συντηρητισμό. Εναγκαλισμός με την εκκλησία, κατάργηση της Κοινωνιολογίας κ.α. Ποια χώρα θεωρεί σύγχρονη εκπαίδευση την επαναφορά των Λατινικών; Μόνο η κυβέρνηση του Μητσοτάκη που εφαρμόζει στην Ελλάδα, πρακτικές της διεθνούς alternative δεξιάς, συντηρητικές και αυταρχικές. Μιλάμε για τον πρωθυπουργό που μιλάει θετικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ταυτόχρονα οι υπουργοί του νομοθετούν ενάντια στα δικαιώματα μας».

πηγή: tvxs.gr