Τους λόγους για τους οποίους είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί η αιφνιδιαστική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία προβλέπει την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών έως τις 14 Αυγούστου, εξηγούν με κοινή δήλωσή τους 16 Διευθυντές Εκπαίδευσης

Το υπουργείο Παιδείας ζήτησε, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, την εφαρμογή μιας εγκύκλιου με τα σχολεία κλειστά και τους εκπαιδευτικούς σε νόμιμη άδεια, η οποία μάλιστα «κινείται εκτός των ορίων του θεσμικού πλαισίου, ανατρέπει αιφνιδίως τον υπηρεσιακό προγραμματισμό, θέτει υπό αμφισβήτηση τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και θέτει εν αμφιβόλω την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς».

Υπογραμμίζουν επίσης τα προβλήματα που δημιουργούνται λόγω της χρονικής συγκυρίας, όπως ότι οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση στα σχολεία βρίσκονται εκτός υπηρεσίας και επομένως η επικοινωνία μαζί τους είναι εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη, ότι η εγκύκλιος αντιτίθεται στο άρθρο 33 παρ. 5 του Ν. 4386/16, όπου ορίζεται υποχρεωτικά στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη η κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ για τη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων από βαθμίδα σε βαθμίδα, καθώς και ότι με κλειστά τα σχολεία είναι αδύνατον να προσδιοριστούν οι λειτουργικές ανάγκες και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.

Αναλυτικά η δήλωση των Διευθυντών Εκπαίδευσης:

Με αφορμή την υπ’ αρ. πρωτ. 102027/ΓΔ5/30-7-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, οι παρακάτω υπογραφόμενοι ασκούντες χρέη  Διευθυντών  Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης δηλώνουμε τα εξής:

Μετά την ψήφιση του Ν. 4713/2020 και έως την άμεση αντικατάστασή μας από τους «προσωρινούς» Διευθυντές, καλούμαστε αιφνιδίως, με την παραπάνω εγκύκλιο, να πραγματοποιήσουμε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές (υπεραριθμίες, τοποθετήσεις αποσπασμένων, αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, συμπλήρωση ωραρίου, κλπ), παραμονές του Δεκαπενταύγουστου, μέσα σε ένα παράτυπο και ασφυκτικό πλαίσιο,  με κλειστά  τα σχολεία και απόντες τους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος αυτή δεν μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς:

  • Τόσο οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, όσο και οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση στα σχολεία βρίσκονται εκτός υπηρεσίας και η επικοινωνία μαζί τους είναι εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη.
  • Όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. 3 περ. (ε) του Π.Δ. 50/96, όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 3 του Π.Δ. 100/97, οι τοποθετήσεις των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων γίνονται μετά την έναρξη του σχολικού έτους κι ακολουθούν όλες οι άλλες τοποθετήσεις των υπεραρίθμων και των αποσπασμένων (βλ. εγκύκλιο  ΥΠΟΠΑΙΘ 137644/Ε1/3-9-2015 με υπογραφή Υπουργού).
  • Σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 9 του ίδιου Π.Δ. 50/96, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει,  οι εν λόγω διαδικασίες λαμβάνουν χώρα κατά την έναρξη του σχολικού έτους, ήτοι την 1η Σεπτεμβρίου.
  • Αντιτίθεται στο άρθρο 33 παρ. 5 του Ν. 4386/16, όπου ορίζεται υποχρεωτικά στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη η κοινή συνεδρίαση των ΠΥΣΠΕ – ΠΥΣΔΕ για τη συμπλήρωση ωραρίου των κοινών ειδικοτήτων από βαθμίδα σε βαθμίδα. Χωρίς ανάληψη υπηρεσίας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών για το νέο σχολικό έτος, χωρίς την ολοκλήρωση των γενικών υπηρεσιακών μεταβολών (κινητικότητα μέσω ΕΣΚ, μετατάξεις από βαθμίδα σε βαθμίδα και από κλάδο σε κλάδο, κλπ), χωρίς τις αναθέσεις ωρών (β΄και γ΄ανάθεση), είναι αδύνατο να προσδιοριστούν οι λειτουργικές ανάγκες και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.
  • Χωρίς την υποβολή και χορήγηση των αδειών ανατροφής τέκνου, άνευ αποδοχών, επαπειλούμενων κυήσεων, μακροχρόνιων αναρρωτικών, κλπ είναι αδύνατο, επίσης, να προσδιοριστούν οι λειτουργικές ανάγκες και οι λειτουργικές υπεραριθμίες.
  • Χωρίς τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία δεν μπορούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, ώστε να προβούν στο σύνολο των αναθέσεων κι από εκεί να προκύψουν οι ανάγκες συμπλήρωσης ωραρίου σε άλλες σχολικές μονάδες.
  • Η υποστελέχωση των υπηρεσιών και η λειτουργία τους με το 50% της δύναμής τους, λόγω των καλοκαιρινών αδειών, δε δίνει τη δυνατότητα της συλλογής και επεξεργασίας των χιλιάδων υπηρεσιακών δεδομένων που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
  • Τέλος, είναι αντίθετη με την εκπεφρασμένη θέση των δύο Ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) για την έναρξη των διαδικασιών παρουσία των αιρετών εκπροσώπων και με όλους τους εκπαιδευτικούς εν υπηρεσία, ώστε να διαφυλαχτούν τα εργασιακά και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, θέσεις τις οποίες η διοίκηση δεν μπορεί να αγνοεί.

Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι:  

α) η εγκύκλιος κινείται εκτός των ορίων του θεσμικού πλαισίου,

β) ανατρέπει αιφνιδίως τον υπηρεσιακό προγραμματισμό, που εφαρμόζεται από το 1996 βάσει του ΠΔ 50 και ΠΔ 100/97,

γ) θέτει υπό αμφισβήτηση τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών,

δ) δημιουργεί όλες τις προϋποθέσεις για ευρεία αμφισβήτηση του κράτους δικαίου και τέλος,

ε) θέτει εν αμφιβόλω την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Οι διευθυντές Εκπαίδευσης:

  • Αλεξόπουλος Αθανάσιος ΔΕ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
  • Αντωνίου  Αλέξανδρος ΠΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
  • Βαμβακερός Ξενοφών ΔΕ ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Βαρελάς Αριστοτέλης ΔΕ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ
  • Ζερβάκης Στυλιανός ΔΕ ΧΑΝΙΩΝ
  • Κέντρος Γεώργιος ΠΕ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ
  • Μαρκαντές Ιωάννης ΔΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • Μουμούρης Νικόλαος ΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Νίκας Λεωνίδας ΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • Νίκας Λεωνίδας ΠΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
  • Νταλιάνης Πέτρος ΠΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
  • Ξυθάλη  Βασιλική ΠΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
  • Παπαγεωργίου Αναστάσιος ΠΕ Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
  • Πασσάς Ευάγγελος ΠΕ ΑΧΑΪΑΣ
  • Στάμος Αδάμ ΠΕ Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ
  • Ταμπαχανιώτης Δημήτριος ΔΕ ΣΑΜΟΥ
  • Τενεκετζής Κωνσταντίνος ΔΕ ΣΕΡΡΩΝ

Πηγή: fresh-education.gr