Στον πλήρη αιφνιδιασμό χιλιάδων εκπαιδευτών σε δημόσια ΙΕΚ την ώρα που είναι απλήρωτοι και ανασφάλιστοι για το έτος κατάρτισης που τελείωσε, με κατάρτιση νέου μητρώου που υποβαθμίζει δραματικά την πιστοποίηση εκπαιδευτικής ικανότητας υπέρ της επαγγελματικής εμπειρίας, προχώρησε αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση μέσα στον Δεκαπενταύγουστο, όπως περιέγραψε το μέλος πρωτοβουλίας εκπαιδευτών στα ΔΙΕΚ Αντιγόνη Ευστρατόγλου μιλώντας Στο Κόκκινο και τον Νίκο Ξυδάκη.

Οι εκπαιδευτές ΔΙΕΚ αριθμούν χιλιάδες, καθώς υπάρχουν περίπου 120-130 σε όλη την Ελλάδα, όπως είπε η κα Ευστρατόγλου και σήμερα έρχεται η συγκρότηση νέου μητρώου εκπαιδευτών από την Πολιτεία να απαξιώσει σε μεγάλο βαθμό την πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας. Άνθρωποι με πολύ υψηλά προσόντα, που έχουμε επενδύσει σε σπουδές και επαγγελματική εμπειρία, με διδακτική εμπειρία χιλιάδων ωρών και επιμορφώσεις που το ίδιο το κράτος μας προέτρεψε να κάνουμε, τόσα χρόνια δίναμε χρήματα στον ιδιωτικό τομέα. Γιατί είμαστε οι μόνοι εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα που το κράτος ουδέποτε εδώ και δέκα χρόνια δεν μας προσέφερε δωρεάν επιμόρφωση.

Πώς το κράτος παραμονές Δεκαπενταύγουστου ανακοινώνει σε χιλιάδες απλήρωτους και ανασφάλιστους εκπαιδευτές ότι αυτό το υποτίθεται υποχρεωτικό και δεσμευτικό από την ΕΕ προσόν της πιστοποίησης γίνεται χαμηλής αξίας μοριοδοτούμενο προσόν; Παίρνει 2 μόρια στα 100. Τι αγορά προσόντων είναι αυτή που μπορεί ένα προσόν τόσο σημαντικό και ουσιαστικό να χάσει τόση αξία; αναρωτήθηκε, για μία πιστοποίηση που δηλώνει ότι κάποιος έχει εμπειρία, ικανότητα, θεωρητική γνώση και μεθοδολογική επάρκεια να διδάξει ενήλικες;

Και του δίνουν 2 στα 100, όταν αντίθετα πριμοδοτείται υπερβολικά η μη διδακτική επαγγελματική εμπειρία, συνέχισε η ίδια. Μέχρι τώρα, στην επαγγελματική εμπειρία αντιστοιχούσε περίπου 20/100 του συνόλου. Υπήρχε πάγιο αίτημα να αυξηθεί λίγο, αλλά έφτασε στο 43/100. Έτσι, αν έχουμε δύο έμπειρους εκπαιδευτές (με πάνω από 12 χρόνια εμπειρίας), ο ένας με 4 χρόνια παραπάνω εμπειρία ξεπερνά τον άλλο ακόμη κι αν έχει δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό, 400 ώρες επιμόρφωσης σε αντικείμενο, πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας, 500 ώρες διδακτικής εμπειρίας παραπάνω. Κανείς δεν πιστεύει ότι χωρίς επαγγελματική εμπειρία μπορεί κάποιος να διδάξει στην κατάρτιση, αλλά έτσι όπως τίθεται στο δημόσιο διάλογο κρύβει το αληθές: αποκλείονται σε μία στιγμή από την αγορά άνθρωποι που συνδυάζουν ακαδημαϊκή επάρκεια, διδακτική επάρκεια, όλες τις πιστοποιήσεις που το κράτος οδήγησε να πάρουν, μαζί με επαγγελματική εμπειρία.

Όλα αυτά τα φαινόμενα δυσλειτουργίας και υποχρηματοδότησης την περασμένη δεκαετία δεν μπορεί να είναι τυχαία, δεν μπορεί τώρα να θεμελιώνεται κάτι νέο χωρίς μελέτη, τόνισε η κα Ευστρατόγλου. Πιστεύουμε ότι έχουμε κάθε λόγο να το φοβόμαστε, έχουμε κάθε λόγο να προσβάλουμε την απόφαση του κράτους. Ποιος θα ωφεληθεί; Τα εκατοντάδες ιδιωτικά ΙΕΚ, επιβεβαίωσε η ίδια, σπεύδοντας να διευκρινίσει ότι θα είμασταν πολύ χαρούμενοι, να υπάρχουν υγιείς επιχειρήσεις, να δίνουν στους σπουδαστές που έχουν να πληρώσουν το καλύτερο σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού. Αλλά βλέπουμε συστηματικά να απαξιώνεται η δημόσια κατάρτιση και να μην υπάρχουν υποδομές, πάγιος εξοπλισμός.

Υπάρχει έλλειμμα εκπροσώπησης στον κλάδο και συλλογική ευθύνη γι` αυτό, παραδέχθηκε η κα Ευστρατόγλου, αλλά έχουμε ενεργοποιηθεί χιλιάδες μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με σελίδες εκπαιδευτών και ψήφισμα στο avaaz για το θέμα, για να αποσυρθεί άμεσα αυτό το απαράδεκτο ΦΕΚ. Υπάρχουν ψηφίσματα και διαμαρτυρίες υπογεγραμμένα μέσα σε δύο ημέρες και Δεκαπενταύγουστο από 200 και 300 ανθρώπους. Ζητάμε, τόνισε καταλήγοντας, να τοποθετηθεί το κράτος:

  • ως προς το ΙΝΕΔΙΒΙΜ (Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης), τον εργοδότη μας
  • να απαντήσει δημόσια τι συμβαίνει με χιλιάδες ανθρώπους που σε μεγάλο ποσοστό είναι απλήρωτοι και ανασφάλιστοι για όλο το έτος κατάρτισης που έκλεισε
  • να πει δημόσια τι συμβαίνει με την Δημόσια Κατάρτιση, με ποια στοιχεία προχώρησε σε μία τέτοια υπουργική απόφαση

https://www.stokokkino.gr/