• Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Μανώλης Καμηλάκης μίλησε για το ν/σ του υπ. Μεταφορών

Εξωφρενική χαρακτήρισε μιλώντας στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4» την κατάργηση των κρατικών εποπτικών αρχών από τα αεροδρόμια, που προβλέπεται σε νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών και έχει τεθεί σε διαβούλευση, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Μανώλης Καμηλάκης.

Στην εκπομπή «Κάτι παίζει στο Κόκκινο» και την Ευγενία Χατζηγεωργίου, εξήγησε πως το εν λόγω νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μίας αρχής πολιτικής αεροπορίας η οποία έχει καθαρά ρυθμιστικό και εποπτικό ρόλο, κάτι που ήταν απαίτηση από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο οι εργαζόμενοι και οι αρμόδιοι σε αυτά τα θέματα αναρωτιούνται με ποιον τρόπο αυτό θα υλοποιηθεί, όταν στο νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί, έχουν καταργηθεί οι αεροπορικές αρχές από τα αεροδρόμια.

«Δηλαδή δημιουργείται μία αρχή η οποία πρέπει να ελέγχει τα αεροδρόμια, έχει την εποπτεία τους, ωστόσο καταργείται το όργανο εκείνο που είναι μέσα στο αεροδρόμιο, εκεί που υπάρχει η δράση, εκεί που υπάρχουν τα προβλήματα, εκεί που δημιουργούνται τα ζητήματα», υπογράμμισε και διερωτήθηκε: «Επομένως τι είδους εποπτεία θα είναι αυτή; Πώς θα γίνεται και πώς θα γίνεται απομακρυσμένα;». «Αυτό το πράγμα είναι κάτι το εξωφρενικό, δεν περιμέναμε ποτέ ότι θα δούμε μια τέτοια εικόνα», σχολίασε.

Συνεχίζοντας ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αερολιμενικών Υπηρεσίας Πολιτικής ανέφερε πως «αυτή τη στιγμή προβλέπεται ήδη από διεθνείς συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ Ελλάδος και του ιδιώτη επενδυτή η ύπαρξη κρατικής αεροπορικής αρχής η οποία έχει τον έλεγχο της εφαρμογής του νομικού πλαισίου που διέπει την αεροπορία στα αεροδρόμια. Και ξαφνικά αυτό καταργείται με το παρόν νομοσχέδιο. Αυτό είναι εξωφρενικό διότι ουσιαστικά αφαιρεί την εποπτεία».

Ερωτηθείς για τις συνέπειες που θα προκύψουν από την εφαρμογή του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, τόνισε πως «η κατάργηση των αεροπορικών αρχών στα αεροδρόμια είναι μία πράξη που στρέφεται κατάφωρα κατά του δημοσίου συμφέροντος και είναι φανερό ότι η κατάργησή τους από τα αεροδρόμια υπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα που θέλουν να δρουν και να λειτουργούν ανεξέλεγκτα μέσα στα αεροδρόμια χωρίς εποπτεία του κράτους».

«Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ασφάλεια των αεροδρομίων, των πτήσεων και των επιβατών με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται τόσο για την ομαλή λειτουργία των αεροπορικών μεταφορών στη χώρα όσο και την αξιοπιστία και την εικόνα της στο εξωτερικό», συμπλήρωσε, επισημαίνοντας επίσης πως «μία τέτοια πράξη η οποία απειλεί την ασφάλεια των επιβατών και των αεροδρομίων, μπορεί να οδηγήσει σε συμβάντα τα οποία δεν θα διορθώνονται με τίποτα μετά».

Παράλληλα, αναφερόμενος στο τι συνέβαινε μέχρι σήμερα, τόνισε πως «όλα αυτά τα χρόνια, αυτό γινόταν στην Ελλάδα. Σε όλα τα αεροδρόμια υπήρχε η αρχή, υπήρχε ο αερολιμενικός έλεγχος ο οποίος διασφάλιζε ότι δεν θα γινόντουσαν παραβιάσεις και παραβάσεις από τον όποιο φορέα δραστηριοποιούνταν στα αεροδρόμια», γι’ αυτό όπως συνέχισε «τα περιστατικά ήταν ελάχιστα και τα διευθετούσαμε πολύ γρήγορα, πολύ εύκολα γιατί υπήρχαμε εκεί».

Σε σχέση με το τι προβλέπεται στις συμβάσεις με τους ιδιώτες που διαχειρίζονται αεροδρόμια στη χώρα μας, ο κ. Καμηλάκης επισήμανε πως «οι συμβάσεις με τις εταιρίες είναι ξεκάθαρες, λένε ότι έχουν υποχρέωση να φιλοξενούν κρατική αεροπορική αρχή στις εγκαταστάσεις τους και μάλιστα δωρεάν, χωρίς χρέωση του δημοσίου κι αυτό είναι λογικό, γιατί τα κτήρια όλα των εγκαταστάσεων είναι του ελληνικού λαού, του δημοσίου».

«Επομένως δεν δικαιολογείται» η εξέλιξη αυτή, σημείωσε, από την στιγμή που όπως πρόσθεσε, δεν υπάρχουν λειτουργικά έξοδα και από την στιγμή που υπάρχει το απαιτούμενο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. «Και αντί με το νομοσχέδιο αυτό να ‘εκμεταλλευτούν’ αυτόν τον κόσμο, καταργούν τις αεροπορικές αρχές με αποτέλεσμα και αυτός ο κόσμος να μην έχει αντικείμενο αυτή τη στιγμή», επισήμανε

Σε σχετική ερώτηση για τον αριθμό των εργαζομένων που προβλέπεται, ο κ. Καμηλάκης επισήμανε πως «έχουμε 41 αεροδρόμια, 72 αδειοδοτημένα ελικοδρόμια, έχουμε πεδία προσγείωσης και υδατοδρόμια τα οποία όλα αυτά είναι διάσπαρτα στον ελλαδικό χώρο και μάλιστα τα περισσότερα από αυτά είναι σε νησιωτικές περιοχές και σε δύσκολες, δύσβατες περιοχές. Είναι αδύνατο 172 υπάλληλοι να μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτό το τεράστιο εποπτικό έργο».

Κλείνοντας να αναφερθεί πως ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έχει καταθέσει τις απόψεις του για το προωθούμενο νομοσχέδιο και έχει ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που αναμένεται το επόμενο διάστημα. «Έχουμε πολύ μεγάλη αγωνία να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα», ανέφερε ο κ. Καμηλάκης καταληκτικά, τονίζοντας πως «είναι απίστευτο να μείνουν ανεξέλεγκτα τα αεροδρόμια».

http://www.avgi.gr/