Σήμερα άνοιξαν οι πόρτες των σχολικών μονάδων για τους μαθητές μας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων μέσα σε ένα επικοινωνιακό καταιγισμό πως όλα βαίνουν καλώς…

Η πραγματικότητα επιφύλαξε πολλές εκπλήξεις τόσο για μαθητές, γονείς όσο και για εκπαιδευτικούς. Ο τραγέλαφος της επένδυσης στην επικοινωνία και όχι στην ουσία οδήγησε το Υπουργείο Παιδείας ένα ολόκληρο καλοκαίρι να μην λάβει κανένα μέτρo για αυτή την ήμερα. Δεν μερίμνησε για κανένα από τα παρακάτω:

· Τήρηση των αποστάσεων (έχουμε τμήματα των 25 μαθητές ανά τμήμα σε 30 και 35 τ.μ. αντί για 15 μαθητές όπως έγινε στο πρώτο κύμα της πανδημίας). Καμία μέριμνα επίσης στις μεταφορές των μαθητών με τα μέσα μεταφοράς.

· Εύρεση νέων χώρων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε συνεργασία με τους Δήμους της χώρας για αξιοποίηση δημοτικών χώρων και μείωση των μαθητών σε κάθε περίπτωση που θα μπορούσε αυτό να καταστεί εφικτό.

· Κάλυψη όλων των κενών. Υπάρχουν ελλείψεις τεράστιου αριθμού εκπαιδευτικών σήμερα πρώτη μέρα ανοίγματος των σχολείων, πάνω από 5.000 ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς για όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

· Πρόβλεψη για δωρεάν τεστ στους εκπαιδευτικούς πριν μπουν στις σχολικές αίθουσες με τους μαθητές. Κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν λαμβάνεται σε περιπτώσεις κρούσματος εκπαιδευτικού για ιχνηλάτιση και λήψη μέτρων στις σχολικές μονάδες.

· Κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό καθαριότητας. Το προσωπικό καθαριότητας υπολείπεται του πραγματικού που απαιτείται, σε πολλούς δήμους της χώρας, ώστε να γίνουν οι προβλεπόμενοι καθαρισμοί μέσα στη μέρα σε όλα τα σχολεία της χώρας.

· Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα υγειονομικού περιεχομένου που θα συνεπικουρούν στο έργο του αρμόδιου υγειονομικού προσωπικού – που πρέπει να διασφαλιστεί ανά ομάδες σχολείων – και όχι να αποτελέσουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί το υγειονομικό προσωπικό.

Αντί όλων των παραπάνω, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιδόθηκε σε μια σειρά επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων για να πείσει την κοινή γνώμη πως όλα είναι έτοιμα.

Σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία η Ελλάδα άνοιξε τα σχολεία με μοναδική, και τελικά κι αυτή τραγικά ελλιπή, μέριμνα του κράτους παροχής 2 μάσκες και 1 παγουρίνο. Ποια είναι όμως η πραγματικότητα όπως τη βίωσαν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές;

· Οι Διευθυντές των σχολείων ενημερώθηκαν ότι μάσκες και παγουρίνα έφτασαν στους Δήμους μέσα στα τελευταία δύο 24ωρα και έπρεπε να σπεύσουν να παραλάβουν το υλικό από τις αποθήκες των Δήμων, για να είναι στα σχολεία στον αγιασμό με σκοπό να δοθούν στους μαθητές.

Οι Διευθυντές έπρεπε να είναι ετοιμοπόλεμοι μέσα στο Σαββατοκύριακο για να παραλάβουν 300 και 400 μάσκες και παγουρίνα για τους μαθητές… Τόση σοβαρότητα από τον κρατικό μηχανισμό!!!· 27.000 μάσκες βρέθηκαν ακατάλληλες στη Θεσσαλονίκη και αποσύρθηκαν ενώ παράλληλα κρίθηκε μερικώς άγονος ο διαγωνισμός της ΚΕΔΕ για 410.000 μάσκες…

· Παρόλα αυτά δόθηκε 1 μάσκα σε κάθε παιδί σήμερα αλλά σε μέγεθος τέτοιο που περισσότερο μοιάζει με μάσκα για στόμα ελέφαντα παρά για στόμα μικρού παιδιού.

· Τα χορηγούμενα παγουρίνα που δόθηκαν ήταν σε μέγεθος μικρότερο από ένα μικρό μπουκαλάκι νερού των 330ml… Προφανώς ο Μέσος Όρος της μάσκας και του παγουρίνου μας κάνει κανονικό μέγεθος, σύμφωνα με τη δημιουργική μαθηματική σκέψη της κ. Κεραμέως, όπως με το Μέσο Όρο των 17 μαθητών ανά τμήμα σε όλη την Ελλάδα. Εάν δεν είχαμε να κάνουμε με υγειονομικό ζήτημα θα μπορούσε κανείς να μείνει στην αστεία πλευρά της υπόθεσης.

Όμως δυστυχώς αναδεικνύεται η επικινδυνότητα της διαχείρισης από το κράτος, τη δημιουργία μιας εικόνας που εντείνει ακόμα περαιτέρω τα συγκρουσιακά φαινόμενα στις σχολικές μονάδες με γονείς που διαφωνούν να κάνουν χρήση μάσκας τα παιδιά τους και με μικρά ή μεγάλα περιστατικά σε σχολεία της χώρας (ξυλοδαρμός εκπαιδευτικού σε σχολείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αποχή μαθητών δημοτικού και νηπιαγωγείου σε πολλά σχολεία της χώρας) και μέσα σε όλα αυτά να υπάρχουν και σχολεία που αδυνατούν να λειτουργήσουν τα ολοήμερα λόγω έλλειψης προσωπικού καθαριότητας.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση συνολικότερα, αντί να δει όλα αυτά, βγαίνουν με επικοινωνιακούς τίτλους όπως: «Το Υπουργείου Υγείας θα κάνει σαρωτικούς υγειονομικούς ελέγχους στα σχολεία» για να ελέγξει αν τηρούνται οι αποστάσεις στις αίθουσες, τον συγχρωτισμό σε αυτές και αν γίνεται τακτική και συνεχόμενη απολύμανση όλων των χώρων, θρανίων, αιθουσών, βιβλιοθηκών, εργαστηρίων, τουαλετών, προαυλίων, ενώ ξέρουν ότι οι ίδιοι επέλεξαν και τη μη τήρηση των αποστάσεων στις αίθουσες με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αντί της μείωσης και τη μη εξασφάλιση του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας!

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την Κυβέρνηση να σταματήσουν επιτέλους να τροφοδοτούν φαίνομαι κοινωνικού αυτοματισμού, να ρίχνει τις δικές τους ευθύνες στους εκπαιδευτικούς και να προωθούν την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και του ίδιου του εκπαιδευτικού, που έχει αποδείξει ότι στα δύσκολα δεν κρύβεται όπως οι ίδιοι πράττουν σε πολλές περιπτώσεις.

Ως εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικούμε λύσεις που να εξασφαλίζουν ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με την τήρηση των απαραίτητων υγειονομικών και παιδαγωγικών όρων.

Ταυτόχρονα, αντιλαμβανόμενοι τον πολλαπλό κοινωνικό και παιδαγωγικό μας ρόλο, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για την κοινωνία συνολικά, επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε κλίμα συνεργασίας με τους γονείς και με όλους τους φορείς ώστε και το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία να διαφυλαχθεί και με συλλογική σύμπνοια να διεκδικήσουμε καλύτερους όρους λειτουργίας των σχολείων.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση έστω και τώρα να αντιληφθούν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να υιοθετήσουν τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας γιατί ούτε η υγεία ούτε η εκπαίδευση των παιδιών δεν μπορεί να διακινδυνεύονται.

Για την ανάδειξη της ανάγκης εξασφάλισης των μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων μας, το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών καλεί, όλους τους συναδέλφους, σε απογευματινό Συλλαλητήριο στα Προπύλαια, την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:30.

Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ ΕκπαιδευτικώνΑγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ